Pierwsza dwa tematy były typowym wprowadzeniem. Teraz skupimy się nad wprowadzeniem do SourcePawna czy po prostu Pawn
Poznamy podstawy dla totalnie zielonych,a dla obytych będzie to powtórzenie.
Preprocesor jest to mechanizm języka C, który analizuje plik źródłowy w poszukiwaniu wszystkich wyrażeń zaczynających się od #. Na podstawie tych instrukcji generuje on kod, który następnie jest kompilowany przez kompilator. Preprocesor uruchamiamy przez dyrektywy. Jak później zauważysz każda dyrektywa zaczyna się # (hash), na jedną linie przypada tylko jedna!
#include
Dyrektywa #include włącza tekst innego pliku źródłowego w miejscu jej wystąpienia. Pliki źródłowe w naszym przypadku są dostępne w domyślnej paczę sourcemod addons\sourcemod\scripting\include Opis każdego pliku znajdziemy klikając w konkretny plik .inc lub na stronie SourceMod Scripting API Reference gdzie forma jest przejrzysta (Wkrótce planowane jest wdrożenie Polskiej wersji). Po za domyślnym include możemy korzystać z Snippets and Tutorials - AlliedModders Przy dodawaniu nowego include należy przed kompilacją dodać wybrany plik .inc do addons\sourcemod\scripting\include Jeśli tego nie zrobimy kompilacja nie zostanie zrobiona. W naszym przypadku obowiązkowo musimy użyć:
#include <sourcemod>
#include <cstrike>
Jak zauważyłeś na końcu nie dodajemy żadnego średnika. Każdy nowy includ dodajemy:
#include <xxx>
gdzie zamiast xxx wstawiamy nazwę pliku
nie usuwać Hanys