Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

Tworzenie własnej mapy CSGO - krok po kroku


angel
 Udostępnij

2 Attachments

Rekomendowane odpowiedzi

  • admin

Jak stworzyć własną mapę do CS:GO?

Jeżeli posiadasz już własny serwer w grze Counter Strike Global Offensive, jedną z lepszych opcji jest posiadanie własnej, unikalnej mapy. W takim wypadku masz dwie opcje:

  1. Możesz zlecić komuś, jakiemuś profesjonaliście stworzenie takiej mapy dla ciebie, ale niestety będziesz musiał za to zapłacić, często nie małą kwotę. Przecież nikt nie będzie pracował za darmo.
  2. Natomiast jeśli nie chcesz wydawać większych pieniędzy, to sam możesz wykonać taką mapę.  Wiadomo, że zajmie to tobie trochę czasu i na samym początku nie będzie to dla ciebie łatwe, ale zaoszczędzisz dużo pieniędzy.

 

Dla osób, które postanowiły wybrać pierwszą opcję niestety, ale ten artykuł się kończy w tym miejscu. Nie jest to poradnik dla osób, które poszukują dobrych, tanich i terminowych osób, które potrafią tworzyć nieszablonowe mapy do CS:GO. Natomiast osoby, które zdecydowały się wybrać opcję drugą i chcą spróbować stworzyć swoją mapę mam dobrą wiadomość. Poniżej znajdziesz poradnik, który odnosi się do tego, jak krok po kroku stworzyć swoją własną mapę do Counter Strik’a Global Offensive.

 

Zaczynajmy!

Na początek będziesz potrzebował narzędzia, którym jest CS:GO SDK. Jest to pakiet narzędzi, które pozwolą ci na stworzenie twojej własnej mapy, i innych elementów rozgrywki. Aby go zainstalować wejdź na aplikację Steam i naciśnij prawym przyciskiem myszy na zakładkę “Biblioteka” oraz wybierz opcję “Narzędzia”. Powinieneś znaleźć tam narzędzie o dokładnej nazwie ‘Counter-Strike: Global Offensive – SDK”. To właśnie ten plik musisz zainstalować.

 

Po udanej instalacji wjedź w program. Na początku możesz pomyśleć, że to nie dla ciebie i że jednak zrezygnujesz z tworzenia swojej własnej mapy. Fakt początki są trudne, ale tak jest zawsze, dlatego prędzej, czy później i tak się połapiesz, jak wszystko działa itd. Najlepiej poszukaj sobie jakiegoś odpowiadającego dla ciebie poradnika na Youtube, który omówi chociaż podstawy tego programu. Najważniejsze jest, abyś się nie zniechęcał i nie poddawał.

 

Kiedy wszystko już mniej, więcej załapałeś, to możesz przejść do tworzenia swojej mapy. W tym celu przejdź do zakładki plik i naciśnij opcję “Nowy”. Otworzy to nową pustą mapę. Od razu możesz przejść do zakładki “Widok” i kliknąć w opcję “Cieniowanie teksturowanych poligonów 3D (po angielsku brzmi to tak” "3D Shaded Textured Poligons"). Uwierz mi, to znacznie ułatwi twoją przyszłą pracę. Po lewej stronie ujrzeć możesz wszystkie narzędzia, którymi będziesz się posługiwał.

 

wlasna_mapa_csgo.jpg

 

Postaram się każde z nich pokrótce opisać:

1. Narzędzie wyboru: Narzędzie wyboru robi to, co mówi jego nazwa, musisz wybrać to narzędzie, aby wybrać rzeczy na mapie. Kliknij lewym przyciskiem myszy, aby wybrać obiekt, Naciśnij Shift + L , aby zaznaczyć kilka obiektów jednocześnie, 

2. Lame Tools: są to narzędzie powiększające i narzędzie wyboru kamery. Narzędzie powiększające powiększa i zmniejsza w widokach 2D, ale możesz zrobić to samo, używając suwaków lub kółka myszy. Narzędzie kamery pozwala kontrolować ruch kamery w widoku 3D, ale można ją automatycznie wybrać, naciskając Z,

3. Entity: służy do umieszczania jednostek na mapie, takich jak spawn graczy, rekwizyty, światła itp.

4. Narzędzie do szczotkowania: To narzędzie służy do tworzenia stałych kształtów, które składają się na świat, znanych jako pędzle. Możesz zastosować do nich tekstury ,

5. Załóż aplikację tekstury: po kliknięciu tego otworzysz małe okno, które pozwala wybierać i edytować tekstury na mapie.

6. Zastosuj bieżącą teksturę: Zastosuje bieżącą teksturę wybraną na tym małym pudełku z obrazem po prawej stronie ekranu do wybranego pędzla / twarzy,

7. Narzędzie Decal: Dzięki temu możesz nakładać kalkomanie na pędzle. tak brzmią, składają się ze śladów na ścianach, pęknięć, plam krwi, grafiti itp.

8. Overlay Tool: są jak kalkomanie, ale zwiększają również wagę mapy, więc nie można ich używać za każdym razem,

9.  Narzędzie do przycinania: NIESAMOWITE narzędzie, które pozwala przecinać pędzle na pół. Będziesz z niego często korzystać,

10. Manipulator Vertex: tak naprawdę to „narzędzie wierzchołków”, ale manipulator wierzchołków po prostu brzmi o wiele gorzej. ponieważ to narzędzie jest złe. Robi to, co wskazuje jego nazwa, możesz modyfikować wierzchołki pędzli, aby nadać im dziwne kształty. Uważaj, możesz utworzyć nieprawidłowe kształty, które uniemożliwiają uruchomienie mapy.

 

Mam nadzieję, że teraz wszystko stało się dla ciebie bardziej czytelne i że wytrwałeś do końca tego poradnika. W następnej części nauczysz się robić bardziej zaawansowane czynności dotyczące tworzenia własnych map.

 

Czytaj część II - poradnik tworzenia map dla zaawansowanych.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...