Hanys Opublikowano Czerwiec 5, 2015 o 19:31 Udostępnij Opublikowano Czerwiec 5, 2015 o 19:31 (edytowane) Witajcie, dziś pokarze wam jak stworzyć ConVary dla pluginów sourcemod Główną zaletą stosowania ConVarów jest możliwość zmiany danych wartości bez potrzeby edycji pluginu. Dzięki czemu możemy wyłączyć pewną funkcje lub zmienić wartość w pluginie.Przejdźmy wiec do tworzenia ConVar'ów Na sam początek tworzymy nowy Handle new Handle:Mygo; Dla przykładu będziemy posługiwać się "Mygo" (Handles polecam stosować po myinfo, a przed OnPluginStart) Następnym krokiem będzie stworzenie stworzenie ConVara. ConVar tworzymy zawsze w OnPluginStart Mygo = CreateConVar("sm_mygo", "1", "Opis ConVar'a", FCVAR_NONE, true, 0.0, true, 1.0); Przejdźmy do opisu: Mygo = CreateConVar Tutaj wpisujemy naszą nazwę (Dla przykładu Mygo). "sm_mygo" Tutaj mamy naszą komendę, dzięki której będziemy mogli zmienić wartość w samym pluginie bez potrzeby edycji "1" Tutaj dodajmy domyślną wartość FCVAR_NONE W tym miejscu ustawiamy flagi Przydatne flagi: FCVAR_NONE - Domyślna, bez niczego FCVAR_PROTECTED - Poufne informacje (nie powinny być narażone na klientów oraz logi) np hasła. FCVAR_SPONLY - Nie zmienny w multiplayer. FCVAR_NOTIFY - Klienci są powiadamiani o zmianach. FCVAR_CHEAT - Może być użyty tylko wtedy, gdy sv_cheat wynosi 1. FCVAR_REPLICATED - Ustawienia są wymuszane na kliencie FCVAR_DONTRECORD - Nie rejestrowane w plikach demonstracyjnych. Ponadto, nie są zapisywane w plikach AutoExecConfig. FCVAR_PLUGIN - Zdefiniowana przez plugin 3rd Party. Tutaj mamy ustawione dwie opcje jakie możemy ustawić. Dla przykładu sm_mygo [1/2] Teraz przejdźmy krok dalej Tworzymy warunek: if (GetConVarBool(Mygo)) I teraz jeśli ConVar mamy ustawiony na 1 to warunek mamy spełniony, natomiast jeśli ustawione mamy na 0 to warunku nie spełniamy i pewna funkcja pluginu nie działa I to wszystko, ale przedstawię jeszcze sposób by można było wpisywać dowolną wartość. Użyjemy dla przykładu również Mygo oraz tym razem flagi NOTIFY. Mygo = CreateConVar("sm_mygo", "110", "Opis ConVar", FCVAR_NOTIFY); Jak widać znikło wszystko co było za flagą. Przechodzimy dalej i zaczynamy od stworzenia: new g_Mygo = GetConVarInt(Mygo); Po czym zamiast naszej wartości w kodzie (Odpowiedzialnej np za ilość hp) wpisujemy g_Mygo (Dla przykładu:) SetEntityHealth(client, g_Mygo); I tak jeśli użyjemy sm_mygo "x" i zamiast x wpiszemy dowolną liczbę to ona pojawi się zamiast g_Mygo A na konieć dodam funkcję dzięki której będzie się nam automatycznie tworzył plik konfiguracyjny w /csgo/cfg/sourcemod I tak w OnPluginStart dodajemy AutoExecConfig(true, "sm_mygo"); Gdzie zamiast sm_mygo wpisujemy naszą nazwę pliku, który zostanie stworzony przez serwer. W tym pliku zostaną dodane wszystkie nasze ConVary z domyślną wartością, opisem. Coś w tym stylu // Nasz opis ConVar // - // Default: "1" // Minimum: "0.000000" // Maximum: "1.000000" sm_mygo "1" Zakaz udostępniania poradnika bez mojej zgody Edytowane Czerwiec 5, 2015 o 19:39 przez Hanys 6 Podziękuj! Sprawdź najlepsze metody na darmowe zakręcenia coin master Strona Dispark.pl to portal stworzony dla miłośników gier na komputer, konsole i urządzenia mobilne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się