Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

Plotki, mity, farmazony, fakty, ciekawostki.


Ryback
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pomimo, że CS:GO istnieje już prawie dekadę, ciągle spotykam się z odważnymi twierdzeniami różnych ludzi na temat gry, które nie zawsze są prawdą. Sam fakt krążenia takich "mitów" jest fascynujący a testowanie i odkrywanie co jest prawdą a co nie to prawdziwa gratka. Postanowiłem przetestować co ciekawsze z zasłyszanych mitów i podzielić się spostrzeżeniami na tym szacownym forum. Oto niektóre z nich:

 

Przykuc (crouch) daje dokładniejsze celowanie.
Założę się, że większość z was już zna odpowiedź, ale jeśli nie, to już tłumaczę. To akurat prawdziwe stwierdzenie i większość gier FPS ma podobną mechanikę w tym względzie próbując bardzo słusznie imitować realność i CS:GO do takich gier należy. Do tej pory jest to tematem internetowych debat na temat co dokładnie zmienia się w pozycji crouch. Faktem jest, że rzeczywiście NIEZNACZNIE poprawia się dokładność celowania w przykucu i nie ma tu żadnych niespodzianek.

 

Zgon z Molotovem w ręce powoduje zapłon.
Wiadomo powszechnie, że wyeliminowanie gracza z odbezpieczonym zwykłym granatem spowoduje eksplozję. Jednak jak się ta zasada ma do sytuacji z Molotovem. Słyszałem już takie pytanie wiele razy i postanowiłem sam sprawdzić. Po serii krótkich eksperymentów doszedłem do ciekawych wniosków. Mianowicie Molotovy nie wybuchają w momencie śmierci, co więcej, nawet jeśli zdążą zostać wcześniej podpalone. 

 

Skakanie przez rozpalony Molotov powoduje mniej obrażeń.
Zarówno w grze jak i oglądając rozgrywki zawodowców widziałem nieraz jak gracze uchodzą z płonącej pułapki skacząc przy tym. Sam się nad tym zastanawiałem i nie mogłem się oprzeć, żeby nie zweryfikować samodzielnie. Porównałem obrażenia podczas biegania i skakania przez rozpalone Molotowy wielokrotnie i wyszło, że biegnąc przez środek płonącego Molotowa strata HP jest o cztery jednostki mniejsza niż w podskokach. Może 4HP to niewiele, ale może zaważyć o życiu i śmierci a tym samym o wygranej i przegranej rundzie. 

 

Bomba zadaje mniej obrażeń jeśli gracz jest zwrócony przodem.
Gracze uciekający przed wybuchem paki patrząc jednocześnie na nią to widok jakże częsty i przyprawiający mnie o chichot. To bardzo żywotna plotka i mocno ugruntowana do tego stopnia, że masa graczy ciągle jeszcze w nią wierzy. To typowy mit i jest nieprawdą, że uciekając od tykającej bomby na wstecznym można uniknąć potencjalnych obrażeń. Eksplozja paki zadaje obrażenia oparte wyłącznie na lokalizacji gracza.

 

Przeciwnik słyszy kiedy podnosisz broń.
Absolutna nieprawda. Pomimo, że gracz słyszy (dość głośny) dźwięk jak sam podnosi broń tak pozostali nie słyszą z tego zupełnie nic. Tak naprawdę wiele innych czynności związanych z bronią można wykonać bez zdradzania swojej lokalizacji. Na przykład zmiana broni lub przekazanie broni członkowi teamu (o ile nie spadnie na ziemię) to akcje zupełnie bezszelestne.

 

M4A1-S zadaje więcej obrażeń niż M4A4.
Różnica pomiędzy tymi dwoma typami jest widoczna gołym okiem. M4A1-S ma mniejszy rozrzut i dołączony tłumik (bardzo pomocny w krytycznych sytuacjach). M4A4 ma lepszą pojemność magazynka i częstotliwość ognia. Jeśli jednak chodzi o obrażenia, czy rzeczywiście M4A1-S jest mocniejszy od M4A4? Przetestowałem tą teorię i odziwo nie jest ona tak do końca fałszywa. Przy trafieniach w kończyny lub tors obie bronie zadają jednakowe obrażenia. Jest jednak delikatna różnica (M4A1-S 91HP; M4A4 90HP) na rzecz M4A1-S przy strzałach w głowę. Może 1HP to niewielka różnica liczbowo, ale teoretycznie może zaważyć o zwycięskiej lub przegranej rundzie.

 

Granaty typu decoy są zabójcze.
Z pewnością taka opinia krąży wśród graczy i wydaje się całkiem naciągana. I może jest w tym stwierdzeniu trochę przesady, ale rzeczywiście decoy może zabić (o ile gracz stanie centralnie na granacie i ma mniej niż 5HP). Wydaje się, że to nie wiele, ale warto o tym pamiętać gdy np. po udanym plancie można zostawić decoy tuż obok paki, żeby nieco posmyrał CT po stopach.

 

Oczywiście plotek tego rodzaju jest dużo więcej, ale według mnie wymienione tutaj są najciekawsze. Podzielcie się w komentach jakie farmazony sami słyszeliście na temat CS:GO i czy próbowaliście je weryfikować.

Edytowane przez Ryback
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...