Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

Rekomendowane odpowiedzi

Zanim zaczniemy poznawać SourcePawn przygotujemy sobie stanowisko pracy 

 

1. Pobierz Pawn Studio: pstudio-0.8.3.zip

2. Po pobraniu wypakowujemy archiwum po czym otwieramy aplikacje PawnStudio

3. Ostatnim krokiem jest otwarcie edytora w którym zaczniemy pisać kod źródłowy. Można to zrobić na dwa sposoby:

a.  Na stronie startowej klikamy Create New File  przechodzimy do zakładki SourceMod wybieramy SourcePawn Script i klikamy OK

b. klikamy w: File-New-SourcePawn Script

 

Po otwarciu otworzy się nam taka strona:

vQEHIHg.png

 

Następne kroki będą opisywały jak skompilować plugin (Możesz aktualnie pominąć) 

 

Kompilacja w PawnStudio

1. Po otwarciu programu przechodzimy do ustawień (Extras-Preferences F12) gdzie z lewego menu wybieramy Compilers w którym ustawiamy:

a. Language: Pawn (SourceMod)

b. Filename: Tutaj ustawiamy ścieżkę do kompilatora (kompilator dostępny jest w paczę sourcemod (pobierz pod windows) w addons\sourcemod\scripting) czyli dla przykładu ustawiamy: C:\xxx\addons\sourcemod\scripting\compile.exe

c. Default Output Directory: W tym miejscu ustawiamy ścieżkę do folderu gdzie znajdziemy skompilowany plugin. Przykład: C:\xxx\addons\sourcemod\scripting\compiled

iqlWd7G.png

Opcja ta często nie działa dlatego polecam opcję druga lub trzecią 

 

Bibloteki .inc dodajemy podobnie jak w kompilacji lokalnej

 

Kompilacja Lokalna

1. Pobieramy paczkę Sourcemod pod Windows którą wypakowujemy 

2. Następnym krokiem będzie kompilacja pliku .sp (plik źródłowy) którą możemy wykonać na dwa sposoby 

a. Przeciągamy plik .sp nad \addons\sourcemod\scripting\spcomp.exe Po poprawniej kompilacji w tym samym folderze znajdziemy plik .smx o tej samej nazwie

b. otwieramy aplikacje \addons\sourcemod\scripting\compile.exe dzięki której  wszystkie pliki .sp zostaną skompilowane. Po kompilacji wszystkie prawidłowo skompilowane pliki znajdziemy w \addons\sourcemod\scripting\compiled

 

Biblioteki .inc dodajemy do \addons\sourcemod\scripting\include

 

Kompilacja przez WWW

1. Wchodzimy na jedną ze stron:

Spider - SourcePawn Compiler

SourceMod: Half-Life 2 Scripting

wklejamy kod źródłowy po czym klikamy Compile

 

Na stronie spider.limetech.org bibliotek dodajemy przez przeciągniecie pliku .inc nad Drop .inc files here

Strona 2 nie daje możliwości dodania własnych bibliotek 

 

Spis poradników

0. Wprowadzenie

1. Przygotowanie stanowiska pracy (Pawn Studio oraz kompilacja)

 

 

Sprawdź najlepsze metody na darmowe zakręcenia coin master Strona Dispark.pl to portal stworzony dla miłośników gier na komputer, konsole i urządzenia mobilne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...