Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

RSS[ANY] Gamedata Offset Tester (Fork)


MYGO.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • RSSy
Author: SilverShot (fork by Dragokas)

Description:
- Dump memory bytes by specified address to server console - for finding offsets / checking detour etc. (sm_ptr)
- Instead of address, you can also use signature bytes or gamedata (sm_sig_off)

Main differences of this Fork, comparing to original:
- Crash safe. Verify, if address valid, before reading the memory.
- see Requirements / Compatibility sections.
68747470733a2f2f692e696d6775722e636f6d2f

Commands:
PHP Code:

sm_ptr        // Prints 240 bytes from the specified memory address. Usage: sm_ptr <address> [offset] [bytes]
sm_sig_off    // Usage: sm_sig_off <offset> <signature bytes> || <gamedata> <signature> [offset] [bytes] 

Examples
PHP Code:

sm_sig 123456        // prints default 240 bytes from address 123456
sm_sig 0x00ABCDEF    // prints default 240 bytes from address 0x00ABCDEF (hex format)
sm_sig "EF CD AB 00" // the same - bytes are written in vise versa order (same as in printed in memory)
sm_sig 0xFF123 8 32  // prints 32 bytes from address 0xFF123 + 8 offset


sm_sig_offset_display 0sm_sig_offset_print 26
sm_sig_offset_display 1
sm_sig_offset_print 10
sm_sig_off 
"core.games/engine.csgo" EntInfosFinder 0 // Displays default 240 bytes from offset 0
sm_sig_off "sdkhooks.games/engine.csgo" EntityListenersFinder 0 128 // Displays 128 bytes from offset 0
sm_sig_off "sdktools.games/engine.csgo" CBaseTempEntity 75 128 // Displays 128 bytes from offset 75
sm_sig_off 0 "55 8B ? 81 ? ? ? ? ? 53 56 8B ? 8B ? ? ? ? ? 57 85" // First byte 0 is the offset, search by signature
sm_sig_off -15 "55 8B ? 83 ? ? 83 ? ? 83 ? ? ? ? ? ? 53 56 57 89 ? ? ? 8B" // First byte -15 is the offset, search by signature 

ConVars:
PHP Code:

 sm_sig_offset_display "def.: 3" // 0 = Dump all bytes space separated. 1 = Display offset number next to bytes. 2 = Display absolute address. 3 = 1+2.
 
sm_sig_offset_print "def.: 16"  // How many bytes to print per line in the console.
 
sm_sig_offset_bytes "def.: 240" // How many bytes to print in total (by default).
 
sm_sig_offset_style "def.: 16"  // Offset numbering style: 10 = Decimal, 16 = Hexadecimal.
 
sm_sig_offset_library "def.: 1" // Which library to search: 0 = Engine, 1 = Server. 

Compatibility:
- ANY game (32-bit process only)
Requirements:
- SM 1.10+
- Memory Extended inc. by Rostu (fork by Dragokas v.3.1.3+), included - only for compilation
Installation:
- copy .smx to addons/sourcemod/plugins
Credits:
- SilverShot, Lux
Related plugins:
- [ANY] Gamedata Sig Tester
ChangeLog
Code:

1.3.4 (26-Feb-2021) Dragokas
        - Prevented server crash when inaccessible address is entered. Page access permissions are also verified.
        - When the number of bytes requested, exceeds the page boundary, their number will be trimmed to the maximum safe one.
        - Required "Memory Extended" inc by @Rostu (Fork by @Dragokas v.3.1.3+).
        - Plugin support is limited to SM 1.10+ (x86 apps only).
        - You can print all ConVars (with its values and description) by sm_ptr / or sm_sig_off command (entered w/o arguments).


Attached Files
File Type: zip sm_sig_offset.zip (46.0 KB)

Wyświetl pełny artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...