Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

RSS[L4D & L4D2] ReverseBurn and ExplosionAnnouncer [v1.0 (08-Mar-2021)]


MYGO.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • RSSy
ReverseBurn and ExplosionAnnouncer (l4d_ReverseBurn_and_ExplosionAnnouncer) by Mystik Spiral and Marttt

Left4Dead2 SourceMod plugin reverses damage if the victim is burned instantly and continuously.
It was created to help mitigate the damage by griefers attempting to kill/incap their teammates by burning them.


Features:
- Burn damage is reversed only if victim(s) are burned instantly (within 0.75 second of ignition) and continuously.
- If burn victim gets out of the fire for more than a second (or fire goes out), burn damage stops being reversed.
- When burn damage is reversed, during each burn cycle:
* Attacker takes 70% damage for each instantly/continuously burned victim
* Standing burn victims lose 1PermHP which is converted to 2TempHP as incentive to move out of the fire quickly.
* To get victims out of fire, if >1PermHP convert 1PermHP to 2TempHP, otherwise if >1TempHP remove 1TempHP.
* Already incapped burn victims or burn victims with only 1TotalHP do not take any burn damage.
- Bots do not take burn damage but do move out of the fire as quickly as possible.
- In all other scenarios, burn damage behaves normally.


Common Scenarios:

- Griefer attempts to kill the whole team by burning them. Instead, the griefer takes 210% damage (70% per victim x 3 victims) plus possibly additional self-damage.
Usual end result: Griefer is killed or incapped and everyone else takes only minor damage.

- Player starts fire and griefer runs into it.
Usual end result: Griefer takes 100% damage and player that started fire takes none, which is normal behavior.


Suggestion:

Use this plugin along with...

"ReverseBurn and ThrowableAnnouncer" (l4d_ReverseBurn_and_ThrowableAnnouncer)
...and...
"Reverse Friendly-Fire" (l4d_reverse_ff)

...to minimize griefer impact. When these plugins are combined, griefers cannot inflict friendly-fire, molotov, or explodable burn damage (gascans, fireworks, etc.), yet skilled players will likely not notice any difference in game play.


Credits:

This plugin began life as "Explosion Announcer" by Marttt. None of the original code was changed, I just added the Reverse Burn feature to it since it already kept track of when an entity was exploded and announced who did it. I hooked on to that announcement to track whether that explosion burned other players.

Want to contribute code enhancements?
Create a pull request using this GitHub repository: https://github.com/Mystik-Spiral/l4d...osionAnnouncer

Plugin discussion: https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=TBD

Wyświetl pełny artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...