Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

RSS[L4D1] Glow Item (White) [v1.0.0 | 07-September-2021]


MYGO.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • RSSy
L4D1 ONLY

L4D2 version here

Description

This plugin applies a white outline glow to some items making them easier to identify on the map.

Warning

Use carefully. This plugin may spawn too many entities depending on the number of items on the map and can cause a "ED_Alloc: no free edicts" crash.

Features
  • Allow configuring which items should glow. (data config)
  • Allow configuring which teams should see the glow. (data config)
  • Fix spawner entities glow. (cvar)

Preview

68747470733a2f2f692e696d6775722e636f6d2f

Cvars

A configuration file named "l4d1_glow_item.cfg" will automatically be created for you upon the first run in the "\cfg\sourcemod\" folder.

PHP Code:

// Enable/Disable the plugin.
// 0 = Disable, 1 = Enable.
// -
// Default: "1"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
l4d1_glow_item_enable "1"

// Delete *_spawn entities when its count reaches 0.
// 0 = OFF, 1 = ON.
// -
// Default: "1"
// Minimum: "0.000000"
// Maximum: "1.000000"
l4d1_glow_item_remove_spawner "1" 

Data file (data/l4d1_glow_item.cfg)
PHP Code:

// Attributes explained:
//  "enable"   -> Apply plugin glow to entity. "0" = Disable, "1" = Enable.
//  "team"     -> Which teams should see the glow. "-1" = Everyone, "2" = Survivors, "3" = Infecteds.

"l4d1_glow_item"
{
    
"default"
    
{
        
"enable"        "1"
        "team"          "-1"
    
}

    
"classnames"
    
{
        
// Primary Weapons - Slot 1
        // Tier 1
        // SMGs
        
"weapon_smg"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}
        
// Shotguns
        
"weapon_pumpshotgun"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}

        
// Tier 2
        // Rifles
        
"weapon_rifle"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}
        
// Shotguns
        
"weapon_autoshotgun"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}
        
// Snipers
        
"weapon_hunting_rifle"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}

        
// Secondary Weapons - Slot 2
        // Pistols
        
"weapon_pistol"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}

        
// Throwables - Slot 3
        
"weapon_molotov"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}
        
"weapon_pipe_bomb"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}

        
// Health Items - Slot 4
        
"weapon_first_aid_kit"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}

        
// Health Items - Slot 5
        
"weapon_pain_pills"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}

        
// Carryables
        
"weapon_gascan"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}
        
"weapon_propanetank"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}
        
"weapon_oxygentank"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}

        
// Others
        
"weapon_ammo"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}
        
"prop_fuel_barrel"
        
{
            
"enable"        "0"
        
}
        
"prop_car_alarm"
        
{
            
"enable"        "0"
        
}
        
"prop_physics"
        
{
            
"enable"        "0"
        
}

        
// Miniguns
        
"prop_minigun"
        
{
            
"enable"        "1"
        
}
    }


Admin Commands
  • sm_glowreload => Reload the glow color configs. (z flag required)
  • sm_print_cvars_l4d1_glow_item => Print the plugin related cvars and their respective values to the console. (z flag required)

Change Log

Spoiler


Notes
  • This plugin uses the prop_glowing_object entity (L4D1 only) to create glows.
  • Isn't possible to change the glow color. L4D1 has a default white color for glow stuff.
  • Hand-equipped items have the glow deactivated, restoring it when dropped. (checked on OnGameFrame)

To Do
  • Configure fade distance. (wasn't able to, but I appreciate help)
  • Add more configs. (by model / targetname / regex)

Related Plugins

Post Reply
  • Any feedback, bug reports, fixes, improvements, translations or suggestions for the plugin are welcome.

Installation
  • Put the "l4d1_glow_item.cfg" file in your "\addons\sourcemod\data\" folder.
  • Put the "l4d1_glow_item.smx" file (click Get Plugin) in your "\addons\sourcemod\plugins\" folder.

Attached Files
File Type: cfg l4d1_glow_item.cfg (2.2 KB)
File Type: sp Get Plugin or Get Source (l4d1_glow_item.sp - 20.3 KB)

Wyświetl pełny artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...