Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

RSS[L4D2] Survivor Bot Fix / Improved (sb_fix) (v1.00) [09-Sep-2021]


MYGO.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • RSSy
I made this plugin because I wanted to improve the stupid survivor bots as much as possible.
Mainly improves mouse operation of clients. Please note that this plugin does not completely improve the bots.
And, This is the limit of my power and I can't add any further improvement points maybe...



About:

- Main items that can be improve bots by introducing this plugin.
  • Help a pinning Survivor.
  • Attack a Common Infected.
  • Attack a Special Infected.
  • Attack a Tank.
  • Bash a flying Hunter and Jockey.
  • Shoot a tank rock.
  • Shoot a Witch (Contronls the attack timing when have a shotgun).
  • Restrict switching to the sub weapon.
  • And the action during incapacitated.

- Sourcemod ver 1.10 is required.
- Recommended for combined use with other infinite ammo plugins.



How to use:
  • Make sure "sb_fix_enabled" in the CVars is 1.

- Select the improved bot with the following CVars.
  • If "sb_fix_select_type" is 0, it is always all enabled.
  • If "sb_fix_select_type" is 1, the number of people set in "sb_fix_select_number" will be randomly select.
  • If "sb_fix_select_type" is 2, select the bot of the character entered in "sb_fix_select_character_name".

- For 1 and 2, bots that improve after left the safe room are selected.



CVars:

PHP Code:

// sb_fix
// ver. 1.00

// Notes:
// If "~_enabled" of the group is not set to 1, other Cvars in that group will not work.
// If the plugin is too heavy, Try disable searching for "Entities" other than Client. (CI, Witch and tank rock)

// ---------------------------------

// Enable the plugin.
// <0: Disable, 1: Enable>
sb_fix_enabled 1

// ---------------------------------

// Which survivor bots to improved.
// <0: All, 1: Randomly select X people when left the safe area, 2: Enter the character name of the survivor bot to improve with "sb_fix_select_character_name">
sb_fix_select_type 0

// If "sb_fix_select_type" is 1, Enter the number of survivor bots.
// <0 - 4>
sb_fix_select_number 1

// If "sb_fix_select_type" is 4, Enter the character name to improved. Separate with spaces.
// Example: "nick francis bill" ("coach ellis rochelle nick louis francis zoey bill")
sb_fix_select_character_name ""

// ---------------------------------

// Disallow switching to the secondary weapon until the primary weapon is out of ammo.
// <0:No, 1:Yes | def: 1>
sb_fix_dont_switch_secondary 1

// ---------------------------------

// Help a pinning survivor.
// <0: Disable, 1: Enable | def: 1>
sb_fix_help_enabled 1

// Range to shoot/search a pinning survivor.
// <1 - 3000 | def: 1200>
sb_fix_help_range 1200

// Whether to help by shove.
// <0: Not help by shove, 1: Smoker only, 2: Smoker and Jockey, 3: Smoker, Jockey and Hunter | def: 2>
sb_fix_help_shove_type 2

// If "sb_fix_help_shove_type" is 2 or more, it is shove only while reloading.
// <0: No, 1: Yes | def: 0>
sb_fix_help_shove_reloading 0

// ---------------------------------

// Deal with Common Infecteds.
// <0: Disable, 1: Enable | def: 1>
sb_fix_ci_enabled 1

// Range to shoot/search a Common Infected.
// <1 - 2000 | def: 500>
sb_fix_ci_range 500

// Allow to deal with the melee weapon.
// <0: Disable 1: Enable | def: 1>
sb_fix_ci_melee_allow 1

// If "sb_fix_ci_melee_allow" is enabled, range to deal with the melee weapon.
// <1 - 500 | def: 160>
sb_fix_ci_melee_range 160

// ---------------------------------

// Deal with Special Infecteds.
// <0: Disable, 1: Enable | def: 1>
sb_fix_si_enabled 1

// Range to shoot/search a Special Infected.
// <1 - 3000 | def: 500>
sb_fix_si_range 500

// Ignore a Boomer near Survivors (and shove a Boomer).
// <0: No, 1: Yes | def: 1>
sb_fix_si_ignore_boomer 1

// Range to ignore a Boomer.
// <1 - 900 | def: 200>
sb_fix_si_ignore_boomer_range 200

// ---------------------------------

// Deal with Tanks.
// <0: Disable, 1: Enable | def: 1>
sb_fix_tank_enabled 1

// Range to shoot/search a Tank.
// <1 - 3000 | def: 1200>
sb_fix_tank_range 1200

// ---------------------------------

// When a Special Infected and a Tank is together within the specified range, which to prioritize.
// <0: Nearest, 1: Special Infected, 2: Tank | def: 0>
sb_fix_si_tank_priority_type 0

// ---------------------------------

// Bash a flying Hunter or Jockey.
// <0: Disable, 1: Enable | def: 1>
sb_fix_bash_enabled 1

// Chance of bash a flying Hunter. (Even 100 doesn't can perfectly shove).
// <1 - 100 | def: 100>
sb_fix_bash_hunter_chance 100

// Range to bash/search a flying Hunter.
// <1 - 500 | def: 145>
sb_fix_bash_hunter_range 145

// Chance of bash a flying Jockey. (Even 100 doesn't can perfectly shove).
// <1 - 100 | def: 100>
sb_fix_bash_jockey_chance 100

// Range to bash/search a flying Jockey.
// <1 - 500 | def: 125>
sb_fix_bash_jockey_range 125

// ---------------------------------

// Shoot a tank rock.
// <0: Disable, 1: Enable | def: 1>
sb_fix_rock_enabled 1

// Range to shoot/search a tank rock.
// <1 - 2000 | def: 700>
sb_fix_rock_range 700

// ---------------------------------

// Shoot a rage Witch.
// <0: Disable, 1: Enable | def: 1>
sb_fix_witch_enabled 1

// Range to shoot/search a rage Witch.
// <1 - 2000 | def: 1500>
sb_fix_witch_range 1500

// Range to shoot/search a Witch that incapacitated a survivor.
// <0 - 2000 | def: 1000>
sb_fix_witch_range_incapacitated 1000

// Range to shoot/search a Witch that killed a survivor.
// <0 - 2000 | def: 0>
sb_fix_witch_range_killed 0

// [Witch] If have the shotgun, controls the attack timing.
// <0: Disable, 1: Enable | def: 1>
sb_fix_witch_shotgun_control 1

// If a Witch is within distance of the values, stop the attack.
// <1 - 1000 | def: 300>
sb_fix_witch_shotgun_range_max 300

// If a Witch is at distance of the values or more, stop the attack.
// <1 - 500 | def: 70>
sb_fix_witch_shotgun_range_min 70

// ---------------------------------

// Priority given to dealt a Smoker that is try to pinning self.
// <0: No, 1: Yes | def: 1>
sb_fix_prioritize_ownersmoker 1

// ---------------------------------

// Enable Incapacitated Cmd.
// <0: Disable, 1: Enable | def: 1>
sb_fix_incapacitated_enabled 1 



Change Log:

Code:

1.00 (09-September-2021)
    - Initial release.



Installation:
  1. Click "Get Plugin" and put l4d2_sb_fix.smx file into your servers \addons\sourcemod\plugins\ folder.
  2. Optionally put l4d2_sb_fix.cfg file into your servers \cfg\sourcemod\ folder.

Attached Files
File Type: sp Get Plugin or Get Source (l4d2_sb_fix.sp - 79.9 KB)
File Type: cfg l4d2_sb_fix.cfg (4.9 KB)

Wyświetl pełny artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...