owner_2019 Opublikowano Lipiec 10, 2015 o 08:32 Udostępnij Opublikowano Lipiec 10, 2015 o 08:32 O pierwszych sygnałach sprzedaży tego największego dostawcy usług hostingowych informowaliśmy Was pod koniec marca. Wtedy wycena Home.pl oscylowała w granicach 500 milionów zł. Dziś okazuje się, że proces sprzedaży dobiegł końca i nabywcą został United Internet znany z marki 1&1, która też od kilku lat dostępna jest w Polsce. Najwidoczniej nie spotkała się u nas ze zbyt dużą popularnością, więc rozpoczęli poszukiwania możliwości przejęcia większego gracza działającego w Polsce. Skorzystali z oferty Home.pl, co z pewnością uczyni ich liderem w tej branży w naszym kraju. Dla przypomnienia dodajmy, że w zeszłym roku Home.pl przejął równie dużego gracza, AZ.pl. Kwota transakcji to 150 mln euro, czyli około 640 mln zł ? znacznie więcej niż wcześniejsza wycena. Co to oznacza dla polskich użytkowników, którzy korzystają z usług Home.pl? W kwestii technicznej pewnie niewiele, szkoda tylko, że kolejny duży polski biznes przechodzi w obce ręce. Poprosiliśmy o komentarz Tomasza Fiedoruka z innego polskiego dostawcy usług hostingowych Zenbox.pl, co myśli o tym przejęciu i jak wpłynie na przyszłość tej branży w naszym kraju: ?Przede wszystkim należy pogratulować ogromnego sukcesu właścicielom jak i Prezesowi firmy home.pl, chociaż spekulowano również o wyższych kwotach. Szczecińska firma przez lata rosła w bardzo szybkim stopniu głównie dzięki bardzo agresywnej polityce sprzedażowej oraz przejęciom (Az). Na pewno to kolejny krok ku długo zapowiadanej konsolidacji rynku, czego też kontynuację na pewno zobaczymy w najbliższych kwartałach.? Wielką niewiadomą pozostaje także los marki home.pl. Według nas ze względu na specyfikę polskiego rynku hostingowego 1&1 nie wchłonie Klientów Home bezpośrednio pod swoje skrzydła. Zobaczymy jak teraz Niemcy z know how home.pl sobie poradzą. Z perspektywy zenbox.pl to wydarzenie wyzwala dodatkowe siły i motywację do pracy, jednak nie obawiamy się o swoje wyniki sprzedażowe, gdyż konsekwentnie stawiamy na najwyższą jakość usług i zadowolenie Klienta. Dla nas jako branży to świetna okazja, aby przekonać kolejne grupy klientów do polskich marek, których zostaje niestety coraz mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się