Skocz do zawartości
fabko

Przemyślenia dotyczące CSGO

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

pewnie wielu z was widzi jak wygląda obecna sytuacja csgo - mało graczy na turniejowych, a na serwerach jeszcze mniej. Sądzicie, że to wina tylko aktualnej popularności battle royale? Valve chce podjąć jakieś kroki, żeby zniwelować tę przepaść między kilkoma latami wstecz, a teraz?  O silniku source 2 jak kiedyś było głośno teraz znowu trochę przycichło, nadal nie ma żadnych informacji, prawda? W jaką stronę to wszystko idzie? Osobiście uważam, że gdyby valve miało dobry kontakt ze społecznością (tak jak jest to w przypadku epic games) to sprawa potoczyłaby się zupełnie inaczej.

Dodatkowo niedawna aktualizacja, która sprawiła, że przedmiotami, które się otrzymało nie można handlować przez 7 dni - czy to nie miało po prostu dobić tej gry? Uważam, że po tym zniechęciło się bardzo dużo graczy, bo wielu z nich "dorabiało" sobie na stronach hazardowych :v

Chciałbym też poznać wypowiedzi właścicieli długo istniejących serwerów - jak wygląda +/- liczba graczy dzisiaj, a jak wyglądała pół roku temu? Duża przepaść?

A może ktoś orientuje się jak wygląda sprawa z cs 1.6? Dawno nie grałem, ale słyszałem, że też gra w niego coraz mniej osób  - choć nie są to potwierdzone informacje

Uważacie, że liczba graczy online wróci do normy? 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony mogę powiedzieć w miarę obiektywnie. 

Na 15 serwerów, 2-3 zostały niemalże opróżnione. 

 

Z naszych przemyśleń wnioski są takie:

- Dużo graczy wiadomo przeszło na BR (Fortnite, PUBG)

- Ogromną część tych odchodzących graczy stanowią dzieci. 

- Pustoszeją głównie serwery takie jak 4FUN czy DR, te na których duża część społeczności stanowią młodsi gracze. 

- Jeśli chodzi o starszych graczy to spadek nie jest tak bardzo zauważalny. 

- W zwiazku z tymi blokadami na skinach strony do wypłacania PLN za skiny albo upadają albo wprowadzają mega niekorzystne ceny w wyniku czego i zyski nieco zmalały. 

Stali gracze zawsze zostaną, a ci "przejsciowi" będą lecieć za trendem na BattleRoyale. 

 

Pozostaje czekać na kolejne kroki Valve. 

Osobiście uważam że takie działanie Valve z tymi skinami nie było przypadkowe. I logistycy mają na pewno na to jakiś grubszy plan. Może planują zrobić jakiś szum większy i wylecą z czymś WOW. 

Jakby nie patrzeć to skiny są głównym dochodem dla Valve z CSa, więc dlaczego mieliby się pozbywać free kasy ot tak?

 

Chętnie poczytam inne teorie na ten temat :) 

Pozdrowionka!

 

  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego można dodać obecny okres, w czerwcu, a w zasadzie pod koniec sytuacja wróci do normy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Co do spadku graczy głównie na serwerach społecznościowych, to z pewnością wpływa na to kilka czynników. 

 

- Popularność, moda na inne gry typu Fortnite.

- Aktualizacje które spowodowały problemy z dołączaniem na serwery.

- Kwestia samego Non Prime/Prime, na non prime niestety nie da się już grać normalnie, zbyt wielki natłok cheaterów co z biegiem czasu zniechęca graczy do tej gry, a wbicie tego Prime'a też zajmuje trochę czasu. Osobiście jakiś czas temu, jak lvl'owałem konto na MM'ach, to myślałem już, że sobie odpuszczę bo z normalną grą nie miało to nic wspólnego. Zresztą granie MM'ów aktualnie to chyba tylko 4Fun dla beki. Jak ktoś ma zamiar w ogóle się starać i przejmować takimi meczami, to szczerze - współczuje podejścia. 

 

Kwestia skinów. Valve wprowadza blokady na rynku tylko i wyłącznie po to, by wykluczyć w końcu wszystkie strony hazardowe, ponieważ wcześniejsze ich próby nie zadziałały tak jakby tego chcieli. Myślicie, że Valve nie widzi jak działają inne gry z poza steam? Tam nie można przedmiotami z gry handlować, wymieniać czy grać nimi na stronach a zyski jednak są, więc chcą zhermetyzować to tak, aby wszystko zostało na rynku steam i nie wychodziło na zewnątrz. 

 

Source 2, to temat rzeka i radziłbym go zostawić, nie ma sensu nad tym rozmyślać i snuć przypuszczenia bo zbyt mało każdy z nas o tym wie, dodatkowo zbyt bardzo może to zmienić rozgrywkę, więc jeśli już, to zbyt szybko się nie pojawi.

 

Ja zanotowałem u siebie zanotowałem drastyczny spadek na serwerach, dochodzący do pustych serwerów przez większą ilość czasu w ciągu dnia. Niestety zaobserwowałem to dopiero po aktualizacjach z początku tego miesiąca, nie widziałem wcześniej, bym jakoś stopniowo tracił graczy, tylko tak nagle. Pach trach i nie ma. Nie będę obwiniał w 100% tych aktualizacji, ale skoro one powodowały problemy z dołączaniem na serwery to z pewnością jest to jeden z czynników głównych. CS jest grą na tysiące godzin i jest to specyficzna gra. Na wiele gier już był wielki hype i padały po jakimś czasie, a counter strike ma nadal pokaźną ilość graczy nawet w starszej wersji czyli 1.6. Wystarczy popatrzeć na sieci, które dalej w większości maja te serwery (głownie dla zarobku :) ).

Edytowane przez Marshall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kwestia CS'a jest jedną wielką niewiadomą. Spadki graczy zdarzały się i wcześniej, a sam kryzys nie jest zauważalny od dziś. Source2 zostawmy w spokoju, do tego raczej w życiu nie dojdzie. Skoro przez taki długi okres czasu mieli ludzi w dupie, a zyski mieli i mają nadal (może i mniejsze, ale mają nadal ogromne przychody), to po cóż mieliby inwestować aż tyle pracy, aby zmieniać praktycznie całą mechanikę? MMy i ich śmieciowe systemy już dawno utożsamiły się z gównem i nigdy nic nie dawały. Samo to, że meczu szuka się dłużej z każdym dniem, mówi za siebie. Goldy grają z DMG, czasem i nawet orzełkami jak to było już miesiąc temu na moich przykładach. 

Swoje serwery zamknęłam może i też z braku czasu, ale głównym czynnikiem były statystyki. Serwery rok temu były jednymi z popularniejszych, fullowały, problemów nie było, jakiś tam hajsik również wpadał. Z czasem co? Ludzie po prostu zaczęli uciekać, ale nie tylko z moich serwerów. Wczoraj akurat sprawdzałam statystyki naszej polskiej soplicowej areny. Warto popatrzyć na nią i jej różnicę w statystykach sprzed X dni oraz w rankingach na GT. 

https://www.gametracker.com/server_info/80.72.33.53:27290/

Cytat

 

Game Server Rank: 62nd

Highest (past month): 13th  //  Lowest (past month): 111th

 

 

Ktoś wyżej napisał o tym, że główną część odchodzących stanowią dzieci. Może i grają w fortnite czy inne tam giereczki na topie, ale i tak zawsze wrócą, spier*olą Ci mecz i w 1 na 2 mecze trafiam na przynajmniej 1 lub 2 bachory w swoim teamie. Moim zdaniem właśnie ludzie dojrzalsi, którzy widzą, co się dzieje odejdą. Z wyjątkiem top playerów, bo wiadomo - praca, hajs, przychody, ale i to się skończy.

Nie zagłębiałam się w sprawę z isamu i nitrem, jedynie przelotnie coś mi na karcie yt wyskoczyło. Jednak Valve ma z tym coś wspólnego czy jak? Wyjaśniło się coś więcej?

Swoją drogą sama byłam uczestnikiem wielu nieprzyjemnych sytuacji odnośnie supportu, działania i jednej kradzieży. Według mnie już zaczyna się sprawdzać to, o czym była mowa na reddicie przez człowieka, który podobno z nimi pracował przez lata. CS klepnie na ziemię i nie wstanie. Skiny spadną drastycznie na wartości, a potem całkowicie prawdopodobnie znikną. Tłumaczenie odnośnie stron hazardowych jest dla mnie beznadziejne, bo skoro nie działały pisma MIESIĄCAMI czy nawet LATAMI, to akurat takie banalne rozwiązanie mogliby wprowadzić już dawno. Krótko po akcjach z listami. H1 i PUBG też są tytułami, z których przedmiotami się betowało itd. Jakoś tam nikt nic w tym kierunku nie zrobił. =)

Edytowane przez Beskidek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co się dzieje z csem od strony Valve wydaje mi się przemyślaną akcją. Bo spadki graczy csgo są rzędu 200k. Nie jestem w stanie tego wytłumaczyć w inny sposób niż, że Valve chce przyczynić się do upadku csa. Bo jak są spadki to nie dobija się zabijając stronki hazadrowe, które przyciągają jutubki. Co do Isamu i Nitra, to jakoś nie jestem przekonany co do tego, że Valve zabrało im skiny. Isamu ma ogromne spadki a film pt. "Okradli mnie" *wydawało mi się, że początkowo na obrazie lub w tytule była kwota na ile go okradli (?)* zyskał 2 - 3 razy więcej wyświetleń niż jego pozostałe produkcje. No wiece Valve zabiera skiny gościowi z PL i nikomu innemu. Ta banda też nam nie pomaga bo mówią sprzedawajcie to co macie, tym samym dając sygnał, że gra się kończy, a jaka widownia góruje w tych kręgach wiecie. Spadki są, cytując kolegę drastyczne. CSGO to "szit", silnik upośledzony jeśli chodzi o modowanie - wprowadza duże ograniczenia. Jedyne co może teraz nastąpić to premiera następcy csa lub jakiś boom związany z nim, w przeciwnym razie zacznę sądzić, że Valve może być delikatnie mówiąc głupie. 

Kontynuując wątek, że Valve nadal zarabia to dopowiem, że długo to nie potrwa jeśli gra nadal będzie traciła tak na popularności to za może pół roku nie będzie miał kto skinów kupować, nie wspominając już o otwieraniu (oczywiście aby zyski dla valve były rozsądne i opłacalne). Najpewniej skiny stracą na wartości o ile nie straciły, nie śledzę obecnie tego rynku. 

Co do przyczyn to wiadomo BRki, przy csie zostanie pewna grupa osób np. taka, której te brki nie odpalą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie przemyślenia jak Wasze to pojawiają się na /r/GlobalOffensive tak mniej więcej od dwóch lat ;) Tam co tydzień ktoś zwiastuje koniec tej gry.

 

Istotnie, spadki są zauważalne i to dość mocno:

image.png

 

Z moich obserwacji wynika, że ludzie nadal grają w cs:go w podobnej liczbie, tyle że krócej, co oczywiście przekłada się na mniejszą liczbę osób online i spadki na serwerach.

 

Co do płaczu że polskie serwery cs:go spadają w GT - nie przesadzałbym. Jeśli problem jest globalny, to przecież wszystkie serwery na świecie tracą graczy, dlaczego więc polskie serwery na GT miałyby spadać?

 

Co do Source2, bo akurat dość mocno śledzę temat - Gabe Newell dość rozsądnie to skwitował w swoim ama. Czym w zasadzie jest Source2 i czego ludzie od niego oczekują? Jakie problemy miałby rozwiązać albo co dodać do gry? Bo to co Valve nazywa u siebie Source2 to chwyt marketingowy. Pod spodem kryje się Source1 z kilkoma ulepszeniami, które nie znajdą zastosowania w CS:GO. Rzeczy które w CS:GO wymagają poprawy są poprawiane i zmiana silnika wcale ich nie rozwiąże. Tak więc ta legenda narodziła się w ludzkich głowach i wszyscy oczekują teraz nie wiadomo czego.

 

Najpierw PUBG a potem Fortnite zaczęli zabierać CS:GO graczy. Co ciekawe szczyt popularności tych gier przypadł już na listopad poprzedniego roku i to wtedy było widać największe spadki względem poprzedniego sezonu. Od listopada do marca utrzymywała się mniej więcej strata na poziomie 20% względem roku wcześniej. Tyle że kiedy doszedł wiosenny front cieplny i nagle połowa ludzi przestała z dnia na dzień grać - efekty są jak widać.

 

Jeśli ktoś twierdzi że Valve olewa tą grę, to mam wrażenie że jednak dość mocno przesadza.


Co ciekawe, istnieją spore przesłanki, że w CS:GO pojawi się oficjalny mod Battle Royale. Kilka razy wyciekły pliki za niego odpowiedzialne, głównie dźwięki, ale też i nowe bronie, jakieś apteczki i tak dalej. Tryb będzie się nazywał "Survival". Nie wiem na ile celowo, ale co kilka tygodni do gry dochodzi coś związanego właśnie z BR. To szczątki, ale się pojawiają. Kanał na YT "Valve News Network" (czy jakoś tak) o tym sporo mówi. Do tego dochodzi spora dziura w aktualizacjach, ilość drastycznie spadła. W międzyczasie John McDonald przyznał się że zespół powiększył się z 25 do 35 osób, więc ewidentnie nad czymś pracują. Nie ma też nowej operacji, generalnie czuć że coś wisi w powietrzu.

 

To czego mi osobiście najbardziej w CS:GO brakuje to właśnie tryb żeby sobie pograć "dla zabawy". Gra została stworzona dla esportu i sporo ludzi nie ma nerwów na ciągła rywalizację. W Fortnite można zagrać dla zabawy.

 

Jeszcze w kwestii blokady wymiany. Sądzę że źródłem decyzji było zaprzestanie scamu. Dzięki blokadzie 7-dni support ma tydzień czasu na ewentualne rozwiązanie problemów i tak dalej. Ktoś w zarządzie to policzył, a że przy okazji oberwał cały hazard? Kogo to obchodzi, valve nie czerpało z niego korzyści.

 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, alexz napisał:

Jeszcze w kwestii blokady wymiany. Sądzę że źródłem decyzji było zaprzestanie scamu. Dzięki blokadzie 7-dni support ma tydzień czasu na ewentualne rozwiązanie problemów i tak dalej. Ktoś w zarządzie to policzył, a że przy okazji oberwał cały hazard? Kogo to obchodzi, valve nie czerpało z niego korzyści.

Niekoniecznie.
Zgłoszenie scamu kończy się tak jak wcześniej "Proszę sprawdzić komputer". Ktoś tutaj rzucił ksywkami Nitro i Isamu, a ja tylko potwierdzę, że w przypadku Nitra, support najpierw odpowiedział z automatu, a potem olał sprawę, mimo iż nie minęło 7 dni, a to co ja usłyszałem (co mnie nie dziwi,) to fakt, iż nawet tak duże kanały nie mają żadnej mocy, a wszystko ogranicza się do profesjonalnych graczy, bo to oni mogą najbardziej zaszkodzić grze.

Ta opcja miała ukrócić strony, tak by nie uzależniać od nich gry, a w przypadku kradzieży i tak największą szansę na odzyskanie skina ma tylko osoba, która najbardziej może wpłynąć na grę, a wiec topowy gracz.

 

 

Według mnie, przed wakacjami dojdzie do jednej, większej aktualizacji, która będzie miała na celu podbudować trochę grę. Dodać trzeba, że w tej chwili aktualizacja dodająca nową operację lub skrzynkę, byłaby nieopłacalna ze względu na dość sporą (lecz malejącą powoli) popularność Fortnite i Pubg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, Qesik napisał:

(lecz malejącą powoli) popularność Fortnite i Pubg.

 

Co do PUBG'a - pewnie masz rację.

image.png

 

Pytanie skąd informacje że fortnite traci graczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, alexz napisał:

Co ciekawe, istnieją spore przesłanki, że w CS:GO pojawi się oficjalny mod Battle Royale. Kilka razy wyciekły pliki za niego odpowiedzialne, głównie dźwięki, ale też i nowe bronie, jakieś apteczki i tak dalej. Tryb będzie się nazywał "Survival". Nie wiem na ile celowo, ale co kilka tygodni do gry dochodzi coś związanego właśnie z BR. To szczątki, ale się pojawiają. Kanał na YT "Valve News Network" (czy jakoś tak) o tym sporo mówi. Do tego dochodzi spora dziura w aktualizacjach, ilość drastycznie spadła. W międzyczasie John McDonald przyznał się że zespół powiększył się z 25 do 35 osób, więc ewidentnie nad czymś pracują. Nie ma też nowej operacji, generalnie czuć że coś wisi w powietrzu.

 

 

John wspomiał że prace są nad PanormąUI co jest (prawdopodobnie) portem wstecznym z Source2 - raczej sądze że pracę są nad tym niż nad BR w wydaniu csgo. 

1 godzinę temu, Qesik napisał:

 Ktoś tutaj rzucił ksywkami Nitro i Isamu,

 

patrzyłem na te bajki Nitro i Isamu - i starasznie mi sie nie podobają (nagle razem zostali owaleni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, alexz napisał:

Pytanie skąd informacje że fortnite traci graczy?

Chodziło mi raczej oto, że aktualizacje wychodzące od twórców nie zawsze są trafione, np: ostatni z jetpack. 

O Pubg raczej nie muszę się wypowiadać, bo od stycznia mają spadki, a od ponda miesiąca bębnią o tym różne portale związane z gaming.

41 minut temu, mastah7991 napisał:

patrzyłem na te bajki Nitro i Isamu - i starasznie mi sie nie podobają (nagle razem zostali owaleni

Ja napisałem to co powiedział mi on sam w rozmowie, którą odbyliśmy 3 dni temu. Nie mogę nikomu powiedzieć, iż jest to prawdą, ale też nie mam podstaw by mu nie wierzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, alexz napisał:

Co do płaczu że polskie serwery cs:go spadają w GT - nie przesadzałbym.

 

To był jedynie przykład serwera, który notorycznie trzymał się na topie. Wzięłam nasz polski przykład, natomiast 1 serwer w GT też odnotowuje większe spadki niż jakiś nawet krótki czas temu. Według mnie nic nie przywróci CSa do życia, dopóki nie chwycą się podstaw. Ludzie nie odchodzą tylko przez blokady, ale też przez słabe aktualizacje, brak zmian, błędy, słabą jakość itd. Nie ma co ukrywać, od długiego czasu nastawili się na hajs. Gadanie, że Fortnite i inne gry zabierają CSowi graczy jest co najmniej śmieszne biorąc pod uwagę to, że taki riot games wciąż ma masę graczy, a dlaczego? Chociażby dlatego, że starają się, słuchają ludzi, wprowadzają naprawdę ciekawe zmiany, support jest konkretny, a same reporty są rozpatrywane. Poza samymi zgłoszeniami decyzja nie należy do graczy tak jak jest to w przypadku Overwatcha, gdzie każdy może sobie zaznaczyć co chce, a decyzja i tak będzie wisiała gruby czas w powietrzu. Nie przepadam za lolem, ale tak niestety jest. Po prostu valve się nie stara, ale nie można wykluczyć, że się przebudzą. Czas pokaże.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba niektorzy troche zapominają czym cs tak naprawde jest i maja troche ból dupy :D

Dla mnie tą gra kiedys (wtedy cs:source) tworzyły tylko i wyłącznie serwery społecznościowe. To na nich poznałem ponad 7 lat temu osoby, z którymi mam kontakt do dzis. W sourca grali wtedy ludzie, co naprawde lubili ta grę, a nie bo jakis jutuber w nia gra, czy tam granie dla skinów, zeby sie pochwalic pikselami za 200euro. Wtedy cool były podmianki z gamebanana i to dopiero było cos, jak zamiast kałacha miało sie jakas broń z np 2 wojny czy dildosa zamiast noza xd. W csgo cała ta magia serwerow społecznościowych gdzies uciekła na rzecz esportu, ale z jednej strony to dobrze, dostaliśmy w koncu cos innego co wyszło całkiem dobrze. Popularność csgo została strasznie rozdmuchana przez skiny, cały ten hazard itd. Jak wiadomo każda bańka predzej czy pozniej pęknie i chyba z tym wlasnie mamy do czynienia. Serwerow w csgo jest za duzo. No ale co sie dziwić popyt był duzy to i podaż musiał rosnąć.

Gadanie, ze cs padnie jest (zeby nie powiedziec smieszne) conajmniej niewłaściwe. Mega mi sie podobał post osoby wyżej odnoszącej sie do s2 i slow Gabe'a. Cs nie ma chyba żadnego konkurenta, jest wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju (co nie?). Te wszystkie pugby itd to kopie jedna drugiej i każda kolejna produkcja w zależności od budżetu lata to co popsuł ktos inny :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tak apropos spadku graczy - często zapominamy o tym, że w tym roku pogoda nas bardzo rozpieszcza. Praktycznie można rzecz, że kwiecień od chyba 20 lat nie był tak ciepły jak w tym roku. I niestety prawda taka, że mi samemu nie chce się siedzieć z dupą w domu, bo wolę jechać na piwo nad jeziorko lub do lasu i wypoczywać. Z kolei w tamtym roku spadki graczy zaczęły się dopiero 10 maja, co było dość późne z uwagi na to, że średnio we wcześniejszych latach zaczynały się one na początku lub w połowie kwietnia. Winna temu była oczywiście pogoda, bo pamiętamy majówkę, która była po prostu... do dupy. Zima jest na swój sposób urokliwa, ale do czasu - bo ileż można patrzeć na błoto, skoro nie ma śniegu? A pamiętajmy, że wiosna to zwiastun zawsze czegoś dobrego, 

Co do frekwencji i szału na BR... Fortnite wygrywa tylko dlatego, że wreszcie jest to gra, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Ktoś tu wspomniał, że mają świetny support i to jest prawda. Sknocili coś w aktualizacji, np. jak dodali te durne rakiety sterowane i już w następnej aktualizacji tego nie było. Bardzo często biorą też udział na reddit, pomagają graczom i robią wszystko, aby malkontent był zadowolony. I stąd taka popularność Fortnite. Pamiętajmy o tym, że prowadząc sieć serwerów powinno się być mimo wszystko serdecznym dla graczy, a Ci się odwdzięczą dwukrotnie. A niestety rzeczywistość jest taka, że wielu właścicieli sieci serwerów nie potrafi zaangażować się, dać przykład, współpracować tylko podkłada kłody pod nogi, banuje bezsensownie i zatrudnia fra.jerów do administracji, którzy jak małpy robią wszystko za niego. Nie wystarczy wyłożyć kasę tylko trzeba pokazać, że zależy. Trzeba też potrafić przyznać się do błędu, kalkulować na zimno i jeśli w czymś nie jestem dobry, to po prostu odejść z honorem, a nie na siłę ciągnąć, bo to ani frajdy nie daje ani niczego pozytywnego. I tutaj warto dodać, że jak Fortnite też sknociło parę tygodni temu aktualizację i gra nie była dostępna przez prawie 2 dni, to już każdemu rozdali chociaż darmowe upominki w postaci skinów itd.

Szał na Battle Royal będzie mijał z tygodnia na tydzień, bo już teraz widać spadki po Fortnite czy PUBG, ale to jest i tak nieodczuwalne jak w CS:GO czy innych grach. Sam na własnym przykładzie mogę powiedzieć, że jak słyszałem o tym trybie to aż mi się oczy świeciły przez 3 miesiąca ( styczeń - kwiecień ), a teraz wystartował ten 4 sezon i niby wszystko fajnie, ale jakoś też nie mam ochoty grać. Bo ileż można? 

Moja prognoza jest taka: poczekajcie do połowy czerwca, bo wtedy frekwencja wzrośnie do rozpoczęcia wakacji, a we wakacje w pierwszych 2 tygodniach ukształtuje się ilość stałych graczy. Po wakacjach szał na BR będzie zdecydowanie mniejszy i tutaj jest duże pole do manewru od Valve. Muszą to wykorzystać i nawet dobrze o nich świadczy, że nie wprowadzili dużej aktualizacji teraz. Niech te "niespodziankę" szykują właśnie na czerwiec, między 20 a 30, a następnie rozwijanie tego boom we wakacje. 

Pozdrawiam

Edytowane przez Nonie
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, Nonie napisał:

Tak apropos spadku graczy - często zapominamy o tym, że w tym roku pogoda nas bardzo rozpieszcza. Praktycznie można rzecz, że kwiecień od chyba 20 lat nie był tak ciepły jak w tym roku. I niestety prawda taka, że mi samemu nie chce się siedzieć z dupą w domu, bo wolę jechać na piwo nad jeziorko lub do lasu i wypoczywać. Z kolei w tamtym roku spadki graczy zaczęły się dopiero 10 maja, co było dość późne z uwagi na to, że średnio we wcześniejszych latach zaczynały się one na początku lub w połowie kwietnia. Winna temu była oczywiście pogoda, bo pamiętamy majówkę, która była po prostu... do dupy. Zima jest na swój sposób urokliwa, ale do czasu - bo ileż można patrzeć na błoto, skoro nie ma śniegu? A pamiętajmy, że wiosna to zwiastun zawsze czegoś dobrego, 

Co do frekwencji i szału na BR... Fortnite wygrywa tylko dlatego, że wreszcie jest to gra, w której każdy znajdzie coś dla siebie. Ktoś tu wspomniał, że mają świetny support i to jest prawda. Sknocili coś w aktualizacji, np. jak dodali te durne rakiety sterowane i już w następnej aktualizacji tego nie było. Bardzo często biorą też udział na reddit, pomagają graczom i robią wszystko, aby malkontent był zadowolony. I stąd taka popularność Fortnite. Pamiętajmy o tym, że prowadząc sieć serwerów powinno się być mimo wszystko serdecznym dla graczy, a Ci się odwdzięczą dwukrotnie. A niestety rzeczywistość jest taka, że wielu właścicieli sieci serwerów nie potrafi zaangażować się, dać przykład, współpracować tylko podkłada kłody pod nogi, banuje bezsensownie i zatrudnia fra.jerów do administracji, którzy jak małpy robią wszystko za niego. Nie wystarczy wyłożyć kasę tylko trzeba pokazać, że zależy. Trzeba też potrafić przyznać się do błędu, kalkulować na zimno i jeśli w czymś nie jestem dobry, to po prostu odejść z honorem, a nie na siłę ciągnąć, bo to ani frajdy nie daje ani niczego pozytywnego. I tutaj warto dodać, że jak Fortnite też sknociło parę tygodni temu aktualizację i gra nie była dostępna przez prawie 2 dni, to już każdemu rozdali chociaż darmowe upominki w postaci skinów itd.

Szał na Battle Royal będzie mijał z tygodnia na tydzień, bo już teraz widać spadki po Fortnite czy PUBG, ale to jest i tak nieodczuwalne jak w CS:GO czy innych grach. Sam na własnym przykładzie mogę powiedzieć, że jak słyszałem o tym trybie to aż mi się oczy świeciły przez 3 miesiąca ( styczeń - kwiecień ), a teraz wystartował ten 4 sezon i niby wszystko fajnie, ale jakoś też nie mam ochoty grać. Bo ileż można? 

Moja prognoza jest taka: poczekajcie do połowy czerwca, bo wtedy frekwencja wzrośnie do rozpoczęcia wakacji, a we wakacje w pierwszych 2 tygodniach ukształtuje się ilość stałych graczy. Po wakacjach szał na BR będzie zdecydowanie mniejszy i tutaj jest duże pole do manewru od Valve. Muszą to wykorzystać i nawet dobrze o nich świadczy, że nie wprowadzili dużej aktualizacji teraz. Niech te "niespodziankę" szykują właśnie na czerwiec, między 20 a 30, a następnie rozwijanie tego boom we wakacje. 

Pozdrawiam

W sumie tez tak miałem:

 

Fortnite e tam myśle sobie słaba gra -> WOW ALE ZAJEBISTE (Ok 5msc) oraz kupiłem sobie ratowanie świata -> wyszedł kolejny sezon ale nic takiego nie wprowadzał, meteoryt pierdolnął i tyle troszkę się znudziło i teraz to jedynie czasami w cs’a na deathruna zagram :p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo wszystkie gry nie mają tego co dobry cs -  mocno rozwiniętych serwerów społeczności (MC też sie na  tym wybił i trzyma do dziś dzień ;P ) 

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony moge powiedzieć, że sam już nie gram w CSGO i nie dlatego, że weszły te aktualizac czy dlatego, że wyszły gry battle royale. Co prawda sam gram codziennie w Fortnite i jest to moja glowna gra, w ktorą gram a to tylko dlatego, że CS już mi się znudził. Zacząłem grać w CS 1.6 w roku 2007 jakoś tak w CSGO zacząłem w 2013, aktualnie w CSGO mam ponad 4k godzin przegranych. Dzis jak juz odpalam cs'a to na max pol godziny i mi sie juz nudzi, nie mam zadnej frajdy z grania w ta gre. Poza tym żadnych aktualizacji, które coś by urozmaiciły, tylko skrzynke raz na jakiś czas dodadzą z nowymi skinami. A w Fortnite? Tam aktualizacje są dosłownie co tydzień. Nowe tryby okresowe, nowe bronie co chwile wymyślają coś nowego, żeby gra się nie znudziła i to jest najlepsze. Poza tym mają dobry support jak i bardzo dobry kontakt ze społecznością :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się zdaje że może oni planują tego cs zniszczyć żeby wydać nowego albo na silniku source2 ale to tylko moje przypuszczenia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sqower - więc niech nie niszczą tej gry tylko oddadzą ją w ręce graczy i społeczności a dzięki możliwością modowania przedłużymy jej życie tak jak to miało przypadek w Counter Strike'u 1.6 ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Angelofdeath napisał:

Sqower - więc niech nie niszczą tej gry tylko oddadzą ją w ręce graczy i społeczności a dzięki możliwością modowania przedłużymy jej życie tak jak to miało przypadek w Counter Strike'u 1.6 ;)

 

Mam też taka nadzieje że jej nie zniszczą 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale o czym Ty człowieku mówisz xD? co masz na myśli mówiąc zniszczyć xD? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalić serwery i wysadzić repo na gicie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.06.2018 o 10:20, mastah7991 napisał:

ale o czym Ty człowieku mówisz xD? co masz na myśli mówiąc zniszczyć xD? 

Znaczy niszczyć to zle określenie nie miałem dobrego synonimu xD 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pierwszy padnie e-sport związany z tą grą to możemy liczyć na wysokie ryzyko omijania szerokim łukiem tej gry :)

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez bvrtusss
      Witam, jakiś czas temu stworzyłem swój serwer deathrun, nawet wyszedł, trochę osób wchodziło, na początku nie chciałem wgrywać pluginu na skiny i noże na swój serwer, żeby nie dostać bana, ale już po jakimś czasie coraz więcej osób chciało, żebym je dodał. No to próbowałem znależć tę dwa pluginy, gdzieś tam znalazłem wskazówkę, żeby poszukać na jakimś ruskim forum to znalazłem, wgrałem ale coś do końca nie grało. Póżniej zainstalowałem public wersje od samego developera/twórcy tego pluginu. Wszystko chodziło aż do czasu gdy dostałem bana i mój serwer został zablokowany.

      Teraz nachodzi pytanie - jak zrobić żeby wgrać ten plugin, nie dostając bana, albo jakąś inną wersje jego? Może jest jakieś obejście które eliminuje zgłaszanie serwera i wyłapywanie przez valve tego pluginu? Proszę o pomoc!

      Pozdrawiam, bvrtusss!
    • Przez TajnyGraczGry
      Co zrobić, jeżeli nie wyświetla się inforacja na czacie, który BS jest zablokowany?
       
       
      #pragma semicolon 1
      #include <sourcemod>    
      #include <sdktools>
      #include <cstrike>
      #define    STANDARDMAPSMAX    12
      new String:BSAL[1];
      new EIBA = -1;
      new EIBB = -1;
      new Handle:Timer = INVALID_HANDLE;
      new String:StandardMaps[STANDARDMAPSMAX][2][11] =
      {    
          {
              "de_mirage","A"
          },
          {
              "de_cache","A"
          },
          {
              "de_chateau","A"
          },
          {
              "de_dust","A"
          },
          {
              "de_dust2","A"
          },
          {
              "de_inferno","A"
          },
          {
              "de_nuke","B"
          },
          {
              "de_piranesi","A"
          },
          {
              "de_port","A"
          },
          {
              "de_prodigy","B"
          },
          {
              "de_tides","A"
          },
          {
              "de_train","A"
          }
      };
      public Plugin:myinfo =
      {
          name = "Bombsite Limiter",
          author = "Tomasz 'anacron' Motylinski",
          description = "Limiting Bomsites when due to low CT players.",
          version = "1.2.3",
          url = "http://anacron.pl/"
      }
      public OnPluginStart()
      {
          HookEvent("round_freeze_end",Event_RoundFreezeEnd,EventHookMode_Post); 
          HookEvent("bomb_planted",Event_RoundEnd,EventHookMode_Post); 
          HookEvent("round_end",Event_RoundEnd,EventHookMode_Post); 
          CreateConVar("sm_bslimiter","1.2.3","Version Information",FCVAR_REPLICATED|FCVAR_NOTIFY);
      }
      stock bool:IsVecBetween(const Float:vecVector[3],const Float:vecMin[3],const Float:vecMax[3]) 

          return ( (vecMin[0] <= vecVector[0] <= vecMax[0]) && 
                   (vecMin[1] <= vecVector[1] <= vecMax[1]) && 
                   (vecMin[2] <= vecVector[2] <= vecMax[2])    ); 
      }
      public Message()
      {
          PrintToChatAll("[BS Limiter] Ze wzgledu na mala liczbe CT w tej rundzie. Beda oni bronic tylko Bombside %s.",BSAL);
          PrintHintTextToAll("Tylko Bombsite %s jest wlaczony w tej rundzie",BSAL);
      }
      public Action:RepeatMessage(Handle:timer)
      {
          Message();
      }
      public Action:Event_RoundFreezeEnd (Handle:event,const String:name[],bool:dontBroadcast)
      {
          if(IsValidEntity(EIBA)) 
          {
              EIBA = -1;
          }
          if(IsValidEntity(EIBB)) 
          {
              EIBB = -1;
          }
          if(Timer != INVALID_HANDLE)
          {
              CloseHandle(Timer);
              Timer = INVALID_HANDLE;
          }
          new Float:VBCPA[3]; 
          new Float:VBCPB[3]; 
          new EI = -1;
          
          EI = FindEntityByClassname(EI,"cs_player_manager");
          
          if(IsValidEntity(EI)) 
          { 
              GetEntPropVector(EI,Prop_Send,"m_bombsiteCenterA",VBCPA); 
              GetEntPropVector(EI,Prop_Send,"m_bombsiteCenterB",VBCPB); 
          } 
          
          EI = -1; 
          EI = FindEntityByClassname(EI,"func_bomb_target");
          
          while(IsValidEntity(EI)) 
          { 
              new Float:VBMin[3]; 
              new Float:VBMax[3]; 
               
              GetEntPropVector(EI,Prop_Send,"m_vecMins",VBMin); 
              GetEntPropVector(EI,Prop_Send,"m_vecMaxs",VBMax); 
               
              if (IsVecBetween(VBCPA,VBMin,VBMax)) 
              { 
                  EIBA = EI; 
              } 
              else if (IsVecBetween(VBCPB,VBMin,VBMax)) 
              { 
                  EIBB = EI; 
              } 
              EI = FindEntityByClassname(EI,"func_bomb_target");
          }
          
          if(IsValidEntity(EIBA) && IsValidEntity(EIBB))
          {
              new CTPlayers = GetTeamClientCount(CS_TEAM_CT);
              new TTPlayers = GetTeamClientCount(CS_TEAM_T);
              if(((CTPlayers > TTPlayers) && (TTPlayers == 1 || CTPlayers > 3)) || CTPlayers > 4)
              {
                  AcceptEntityInput(EIBB,"Enable");
                  AcceptEntityInput(EIBA,"Enable");
                  BSAL = "";
                  PrintHintTextToAll("All Bombsites are enabled in this round!");
                  PrintCenterTextAll("All Bombsites are enabled in this round!");
              }
              else
              {
                  if(GetRandomInt(1,2) == 1)
                  {
                      AcceptEntityInput(EIBA,"Disable");
                      AcceptEntityInput(EIBB,"Enable");
                      BSAL = "B";
                  }
                  else
                  {
                      AcceptEntityInput(EIBB,"Disable");
                      AcceptEntityInput(EIBA,"Enable");
                      BSAL = "A";
                  }
                  decl String:CurrentMap[256];
                  GetCurrentMap(CurrentMap,sizeof(CurrentMap));
                  for(new i=0; i<STANDARDMAPSMAX; i++)
                  {
                      if(StrEqual(CurrentMap,StandardMaps[0],false)) 
                      {
                          if(StrEqual(StandardMaps[1],"B",false))
                          {
                              AcceptEntityInput(EIBA,"Disable");
                              AcceptEntityInput(EIBB,"Enable");
                              BSAL = "B";
                          }
                          else
                          {
                              AcceptEntityInput(EIBB,"Disable");
                              AcceptEntityInput(EIBA,"Enable");
                              BSAL = "A";
                          }
                      }
                  }
                  if(GetClientCount(true) > 1)
                  {
                      Message();
                      Timer = CreateTimer(60.0,RepeatMessage, _,TIMER_REPEAT); 
                  }
              }
          }
      }
      public Action:Event_RoundEnd (Handle:event,const String:name[],bool:dontBroadcast)
      {
          if(Timer != INVALID_HANDLE)
          {
              CloseHandle(Timer);
              Timer = INVALID_HANDLE;
          }
          if(IsValidEntity(EIBA)) 
          {
              AcceptEntityInput(EIBA,"Enable");
              EIBA = -1;
          }
          if(IsValidEntity(EIBB)) 
          {
              AcceptEntityInput(EIBB,"Enable");
              EIBB = -1;
          }
      }
      /* AMXX-Studio Notes - DO NOT MODIFY BELOW HERE
      *{\\ rtf1\\ ansi\\ deff0{\\ fonttbl{\\ f0\\ fnil Tahoma;}}\n\\ viewkind4\\ uc1\\ pard\\ lang1045\\ f0\\ fs16 \n\\ par }
      */
       
    • Przez ne3kk
      Jeśli przeprowadziłeś ze mną transakcję podziel się tutaj :) 
    • Przez mat_menvac
      Mam takie pytanie po każdy zakończonym meczu na moim serwerze ładuję się odrazu mapa a chcę aby po zakończonym meczu otwierało się okno z wyborem drużyn (tak jak byście dołączali do drużyny)
×