Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

Dementor11

Użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Dementor11

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

4

Reputacja

  1. Każdy posiadacz własnego serwera w grze Counter Strike Global Offensive, chce, aby jego serwer cieszył się jak największą popularnością oraz aby ciągle utrzymywała się ona przynajmniej na tym samym, wysokim poziomie. W poniższym artykule przeczytasz, jak poprawnie ekonomicznie zarządzać własnym serwerem, jak postępować, aby przyciągać coraz większą liczbę graczy itd. Ekonomiczne zarządzanie serwerem. Zacznijmy od tego, że jeżeli chcesz, aby twój serwer odniósł sukces, żeby logowało się na nim mnóstwo graczy, to przed zaczęciem pracy nad takim serwerem najlepiej, abyś stworzył sobie plan postępowania. Przeszukaj rynek, zobacz jakie serwery się najlepiej sprzedają, znajdź dobry hosting (tutaj poświęć trochę więcej czasu, poszperaj w internecie, nie wybieraj pierwszego lepszego hostingu, poszukaj takiego, który ma dużo naprawdę dobrych opinii, to bardzo ważne). Tutaj masz kilka przykładowych hostingów: · Pukawka.pl · 1shot1kill.pl · Liveserver.pl · Zabijaka.pl Kiedy wszystko dokładnie sobie przygotujesz, to następnym krokiem, który jest praktycznie niezbędny jest, zrobienie dobrej reklamy serwera. Masz tutaj kilka opcji do wyboru: 1. Reklamowanie się na jakimś forum, które dotyczy Counter Strika Global Offensive: Reklama serwera jest jedną z ważniejszych rzeczy. Potencjalni gracze muszą się przecież dowiedzieć, że istnieje taki serwer jak nasz. Wybierając serwis, na którym będziesz reklamował swój serwer zwróć uwagę na to, czy dane forum jest popularne wśród graczy. Osobiście mogę polecić nasze forum, czyli mygo.pl. 2. Również dobrą opcją jest założenie własnego kanału na np. Discordzie dla naszego serwera. Dzięki temu będziemy mieli kontakt z użytkownikami, będziemy mogli dowiedzieć się od nich co zmienić na serwerze, aby stał się lepszy oraz innych przydatnych informacji. Dodatkowo na discordzie będziemy mogli poznać ciekawe osoby lub znaleźć moderatora dla naszego serwera. Cała procedura jest darmowa, dlatego naprawdę warto spróbować. 3. Abyś poczuł rzeczywisty, duży przyrost popularności twojego serwera, to dobrą opcją jest zapłacenie za reklamę. Wiąże się to niestety z kosztami, ale jest to najbardziej efektywna metoda, aby w krótkim czasie zdobyć jak największą liczbę użytkowników. Reklamę własnego serwera możesz wykupić na: Promujserwer.pl Cssetti.pl Mastercs.pl 4. Ostatnim działaniem, które może pozytywnie wpłynąć na popularność twojego serwera jest codzienne logowanie się na nim. Znajdź sobie kilku znajomych, z którymi będziesz codziennie się logował na serwer i grał. W ten sposób możesz przyciągnąć uwagę potencjalnych graczy. Na koniec, chciałem powiedzieć, że twój serwer nie stanie się od razu popularny po wykonaniu wyżej opisanych czynności. Do tego trzeba czasu, więc uzbrój się w cierpliwość.
  2. Bez wątpienia dla posiadacza własnego serwera lub sieci serwerów jedną z najważniejszych rzeczy jest odpowiedni hosting. Powinien on być niezawodny oraz w dość przystępnych cenach. Na rynku znajdziemy mnóstwo firm, które oferują takie hostingi. Jakie są najpopularniejsze oraz który z nich jest najlepszy pod względem jakości do ceny? W poniższym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania. Pukawka.pl Pukawka.pl to popularna strona, na której możesz wykupić hosting do m.in. Cs 1.6, CS:GO, Call Of Duty oraz do wielu innych gier. Ich oferta zaczyna się od około 0,8 zł za miesiąc, za jeden slot, ale wszystko oczywiście zależy od gry, którą wybierzemy oraz rodzaju hostingu. Do wyboru mamy takie rodzaje hostingów jak: Premium, Standard, Standard EU, “Dobra na start”. Największe możliwości daje konto Premium, ale zarazem jest najdroższe, natomiast wykupując go dostajemy 4 udogodnienia, których nie uświadczymy w innych typach hostingów. Są to: “Nazwa bez @pukawka.pl”, “Hosting WWW + instalator Amxbans GM + Psychostats 2”, “1 slot gratis na HLTV 3”, “Indywidualny adres IP i standardowy port gry + bezpłatna domena *.gclan.pl”. Zaletami tej strony na pewno są: Ochrona przed atakami DDOS, która jest dodawana do każdego, nawet najtańszego rodzaju hostingu Miesiąc na tej stronie zawsze, niezależnie od miesiąca trwa 31 dni Najlepsza pomoc techniczna, która jest dostępna również przez telefon. Jeżeli zainteresowałem was, to zerknijcie w ich ofertę bezpośrednio wchodząc na stronę. Liveserver.pl Kolejną firmą, która oferuje wykupienie hostingów do różnych gier m.in. CS:GO, Rust, Minecraft oraz team Fortress 2, jest Liveserver.pl. W przypadku Counter Strika ceny są nieco wyższe niż u powyżej opisanej konkurencji, ponieważ zaczynają się one od około 1,3 zł za serwer prywatny oraz 1,7 zł za serwer publiczny. Ceny są, które podałem to ceny za jeden slot. W cenie (niezależnie od pakietu) otrzymujemy m.in. Instalator pluginów, Edycję administratorów, Bazę danych MySQL. Oczywiście jest to tylko mała część tego co oferuje ta strona. W celu otrzymania większej ilości informacji polecam wejść bezpośrednio na ich stronę. 1shot1kill.pl Ostatnią stroną oferującą wykupienie hostingów, którą opiszę w tym tekście będzie 1shot1kill.pl. Daje ona możliwość wykupienia hostingu do takich gier jak m.in. CS:GO, CS 1.6, Minecraft, Left 4 Dead 2. Ceny tutaj są najwyższe. W przypadku Counter Strika jeden slot w serwerze prywatnym kosztuje 1,5 zł, a w serwerze publicznym 2 zł. W cenie otrzymujemy HLTV z publicznym archiwum demek oraz tak jak w przypadku poprzedników ochronę przed atakami DDOS. Ich zaletami, na które warto zwrócić uwagę na pewno są: Program lojalnościowy - za każde przedłużenie serwera 1% rabatu na zawsze! Aktywacja serwera w kilka minut 24/7 Program partnerski - możesz zarabiać na polecaniu naszego hostingu. Podsumowanie Dobór odpowiedniego hostingu nie jest łatwym zadaniem, ale mam nadzieję, że mój artykuł ułatwił wam jego wybór. Każda z tych 3 stron ma swoje wady oraz zalety, ma coś czego nie ma nikt inny. Moim skromnym zdaniem najlepszym rozwiązaniem dla początkujących, jak i dla “serwerowych weteranów” będzie pukawka.pl. Ma ona bardzo dużo udogodnień oraz wszystko jest w bardzo przystępnych cenach. Na końcu chciałem zauważyć, że na naszym forum jest przeprowadzana ankieta, w której możecie głosować na najlepszy według was hosting. Zachęcam do oddania głosu. Zrobisz to klikając tutaj. Jeżeli chciałbyś, aby poruszyć jakiś temat, który jeszcze nie został wspomniany na forum mygo.pl, to śmiało pisz w komentarzu. Chętnie przeczytam wszystkie sugestie i napiszę coś nowego.?
  3. Jeżeli chcesz, aby twój serwer był unikalny, to musisz wgrać jakieś ciekawe pluginy, które zainteresują potencjalnych graczy. Najlepiej jest zainstalować jakiś plugin, którego nie znajdzie się na żadnym innym serwerze. Można zlecić wykonanie takiego pluginu osobie trzeciej lub wykonać go samemu. Poniższy poradnik jest skierowany do osób, które wybiorą tę drugą opcję. Od czego zacząć? Ten artykuł skierowany jest do osób, które chociaż w podstawowym poziome znają język programowania SourcePawn. Jeżeli znasz ten język, to na samym stępie chciałbym jeszcze zauważyć, że będziemy pisać naszą wtyczkę w SourceModzie. Na początku otwórz swój ulubiony edytor tekstu i utwórz nowy pusty plik. Gdy masz pusty plik, możesz po prostu zacząć pisać kod przy użyciu podstawowego języka, jednak nie będziesz mógł korzystać z żadnych funkcji SourceMod, ponieważ kompilator nie wie o nich. Odbywa się to celowo, aby można było korzystać z SourcePawn poza SourceMod. Ponieważ jednak piszemy wtyczkę SourceMod, warto najpierw włączyć dostęp do funkcji SourceMod. Odbywa się to za pomocą dyrektywy #include. Nakazuje kompilatorowi „wkleić” kod z innego pliku do twojego. Oto komenda, za pomocą której włączymy dostęp do funkcji SourceMod. #include <sourcemod> Jak to działa? Przede wszystkim zwróć uwagę, że nazwę pliku umieściliśmy w nawiasach kątowych. Nawiasy kątowe informują kompilator, aby szukał w domyślnym katalogu dołączania. Domyślnie jest to skrypt “włącz”. Możesz go teraz otworzyć i zobaczyć wiele plików inc. Są to pliki SourceMod zawierające pliki opisujące różne funkcje, tagi i inne funkcje dostępne dla wtyczek SourceMod. Pliki są w postaci zwykłego tekstu i zachęcam do ich przeczytania. Zauważysz jednak, że nie ma tam dużo kodu, a na pewno nie wystarcza do wdrożenia wszystkich wspaniałych funkcji SourceMod, więc gdzie one są? Są one zaimplementowane w rdzeniu SourceMod napisanym w C ++ i skompilowanym w pliki binarne, które kończą się w katalogu bin. Więc w jaki sposób twój kod SourcePawn łączy się z rdzeniem SM, jeśli kompilator nie wie o istnieniu tego ostatniego? Pliki źródłowe SourceMod są pisane specjalnie, więc mówią, że implementacja funkcji jest gdzie indziej. Kompilator to rozumie i generuje specjalny kod, który mówi, że to wywołanie funkcji wychodzi na zewnątrz. Gdy SourceMod ładuje wtyczkę, sprawdza te fragmenty kodu i zastępuje własne funkcje wewnętrzne. Nazywa się to łączeniem dynamicznym. Teraz, gdy mamy dostęp do funkcji SourceMod, nadszedł czas, aby skonfigurować informacje, które będą wyświetlane za pomocą polecenia sm plugin list. Nikt nie lubi nienazwanych wtyczek. W tym celu zajrzymy do pliku sourcemod.inc i zobaczmy format, w jakim informacje powinny zostać zadeklarowane. Zawsze pomocne jest zajrzenie do plików SM, aby znaleźć informacje, których nie znasz. Istnieje również dokumentacja API, ale może być nieaktualna i zawiera tylko podstawowe pliki SM, więc jeśli Twoja wtyczka będzie korzystać z dowolnego rozszerzenia lub innej wtyczki, będziesz musiał przestudiować pliki inc. Więc otwórz sourcemod.inc i przewiń trochę w dół, aż zobaczysz: /** * Plugin public information. */ struct Plugin { public const char[] name; /**< Plugin Name */ public const char[] description; /**< Plugin Description */ public const char[] author; /**< Plugin Author */ public const char[] version; /**< Plugin Version */ public const char[] url; /**< Plugin URL */ }; /** * Declare this as a struct in your plugin to expose its information. * Example: * * public Plugin myinfo = * { * name = "My Plugin", * //etc * }; */ public Plugin myinfo; Mówi nam, że musimy utworzyć globalną zmienną publiczną myinfo, która musi być typu Pluginu, który jest strukturą zawierającą 5 pól, które same są łańcuchami. Może to wydawać się skomplikowane dla początkującego, ale w praktyce jest łatwe. Przejdźmy dalej i stwórzmy: public Plugin myinfo = { name = "My First Plugin", author = "Me",description = "My first plugin ever", version = "1.0", url = "http://www.sourcemod.net/" }; Mamy już gotową funkcje SourceMod oraz informacje o wypełnieniu oraz wtyczce. Mamy teraz doskonale uformowaną wtyczkę, którą można skompilować i załadować za pomocą SourceMod. Jest jednak jeden problem - nic nie robi. Możesz mieć ochotę po prostu zacząć pisać kod po deklaracji myinfo, aby zobaczyć, że się nie skompiluje. SourcePawn, w przeciwieństwie do innych języków skryptowych, takich jak Lua, nie pozwala, aby kod był poza funkcjami. Po przeczytaniu tego możesz prawdopodobnie po prostu zdefiniować jakąś funkcję, nazwać ją prawdopodobnie główną, skompilować i załadować wtyczkę oraz zobaczyć, że twój kod nigdy nie zostanie wywołany.
  4. Chodzi mi o to, że większość tekstów, które napisałem nie zostały opublikowane z tego konta, tylko z innego, które nie jest moje. Na to też znajdziecie punkt w regulaminie?
  5. Większość tekstów, które pisałem nie zostały opublikowane z mojego konta i jakoś pod innymi nie pisałeś, ze to bullshit. Teraz wstawiłem je z mojego osobistego konta, ponieważ zostałem o to poproszony.
  6. Angel chciał, abym napisał do tych właścicieli. Napisałem, już wiele tekstów na te forum. Więc skoro ciągle dostaje zlecenia na pisanie kolejnych, to nie są chyba aż takie złe.
  7. Pisałem do kilku właścicieli serwerów powołując się na agnela, ale niestety od żadnego nie otrzymałem odpowiedzi. Czas mnie gonił, dlatego musiałem coś napisać. I czekałem ponad tydzień.
  8. Serwery i siec serwerów od zaplecza, czyli co się dzieje na tzw. ”backendzie” oraz jak działają serwery. Zacznijmy od tego co to jest ten “backend” serwera. Jest to, czyli to czego nie widać po wejściu na stronę internetową, czyli całe jej zaplecze techniczne. Użytkownicy stron nie widzą panelu administracyjnego i całej struktury strony stworzonej przez webmastera. To właśnie to, co niewidoczne, ale niezbędne do funkcjonowania strony nazywamy “backendem”. Czym możemy nazwać serwer? Zacznijmy od tego co to jest serwer, a dopiero później przejdziemy do tego na jakiej podstawie on w ogóle działa. Serwerem możemy nazwać program lub urządzenie świadczące usługi na rzecz innych programów/urządzeń nazywanych Klientami. W zależności od tego jaki serwer chcemy zbudować, potrzebujemy innych rzeczy. Do tego, aby działał np. Serwer dedykowany potrzebujesz: · Komputer, który będzie bazą serwera. Jednak nie może to być pierwszy lepszy sprzęt, musi mieć on odpowiednie parametry. · Pomieszczenie, w którym będziesz przechowywał serwer. Powinno ono być wentylowane i posiadać odpowiednią temperaturę. · Stały dostęp do prądu i internetu. Jak działają serwery? Na najbardziej podstawowym poziomie serwer jest repozytorium stron internetowych, które odpowiadają, gdy ktoś poprosi o określoną stronę internetową. To „żądanie” polega na wpisaniu adresu internetowego do przeglądarki i naciśnięciu klawisza “Return”. Serwer monitoruje te żądania za pośrednictwem portów, niemal natychmiast udzielając odpowiedzi w celu dostarczenia żądanej strony witryny. Gdy serwer otrzyma i zweryfikuje dostępne żądanie, zbiera różne elementy, które składają się na stronę internetową, i przekazuje te zebrane informacje z powrotem do przeglądarki internetowej użytkownika. U podstaw żądanie odpowiedzi jest kluczem do codziennej pracy serwera.
  9. Jaki serwer CS:GO, Cs 1.6 założyć? Osoby, które dopiero zaczynają tworzyć własne serwery do wyżej wymienionych gier na pewno zadały sobie kiedyś takie pytana: Jaki serwer najlepiej założyć na początek, jaką mapę wybrać itp. Odpowiedź na te pytania nie jest taka prosta, jak może się wydawać, ale w poniższym artykule postaram się jak najlepiej wyjaśnić jaką mapę wybrać itd. Na samym początku naszej przygody zastanówmy się do jakich celów potrzebny jest nam nasz serwer. Ja postaram się podzielić poniższy artykuł na 2 rodzaje serwerów: serwery prywatne (do gry ze znajomymi) oraz serwery społecznościowe. Serwery prywatne. Masz grupkę znajomych, z którymi grasz w Counter Strika? Znudziło się już wam granie na standardowym serwerze? Świetnym rozwiązaniem w takim wypadku będzie założenie własnego serwera (na naszym forum powinien znajdować się poradnik odnośnie tego jak krok po kroku to zrobić). Wybierzcie mapę, która was interesuje lub sami ją przygotujcie (poradnik, jak zrobić własną mapę do Counter Strika Global Offensive, również znajduje się na tym forum). Możecie grać w standardowy tryb, który jest popularny na oficjalnych serwerach lub wgrać modyfikację, która urozmaici waszą zabawę. Do wyboru macie m.in. TeamPlay, Death Run, Only HeadShots, Hide and Seek czy Bunny Hop. Pamiętajcie, że jest to tylko mała część tego, co dają wam modyfikacje, a dają one naprawdę nieograniczone możliwości. Sami jesteście w stanie tworzyć swoje modyfikacje, także tryb gry, w jaki chcecie zagrać zależy tylko od waszej wyobraźni. Jeżeli chcecie, aby na naszym forum powstał poradnik odnośnie tworzenia własnych modyfikacji do CS:GO, to koniecznie dajcie znać w komentarzu. Serwery społecznościowe. Tutaj sprawy mają się trochę inaczej. Po pierwsze taki rodzaj serwerów na pewno wymaga poświęcenia większej ilości czasu oraz gotówki niż w przypadku serwerów prywatnych. Drugą sprawą jest to, że nie wystarczy po prostu takiego serwera stworzyć. Jeżeli chcemy, aby przyciągał on graczy, to musimy zadbać o odpowiednią konfigurację całego serwera. Mapa, powinna być inna od wszystkich innych (najlepiej jest zrobić ją samemu). Dodatkowo warto zadbać o interesujące pluginy oraz tryby gry, które będą się wyróżniać. Wracając jeszcze do kwestii mapy, to warto co jakiś czas (np. Co miesiąc) wymieniać ją na inną, świeżą, żeby gracze nie byli znudzeni.
  10. Co to jest FTP oraz jak połączyć się z serwerem za pomocą FTP? FTP (z j. ang. File Transfer Protocol), jest to Protokół transferu plików, a tak naprawdę protokół komunikacyjny typu klient-serwer wykorzystujący protokół sterowania transmisją (TCP) według modelu TCP/IP (krótko: połączenie TCP), umożliwiający dwukierunkowy transfer plików w układzie serwer FTP–klient FTP. Są dwa rodzaje połączeń FTP: · Aktywne- połączenie działające w trybie aktywnym używa portu 21 dla poleceń (zestawiane przez klienta) i portu 20 do przesyłania danych (zestawiane przez serwer) · Pasywne- połączenie działające pasywnie używa portu 21 dla poleceń i portu o numerze powyżej 1024 do transmisji danych (obydwa połączenia zestawiane są przez klienta). Jak połączyć się z serwerem za pomocą FTP? Skoro chociaż w podstawowym stopniu wiemy co to jest FTP, to teraz czas na to, aby dowiedzieć się do czego FTP się przydaje oraz jak połączyć się z serwerem za pomocą tego protokołu. Wszystkie dane potrzebne do zalogowania się na serwerze FTP znajdują się w panelu zarządzania serwerem w zakładce „Dostęp FTP”. Teraz krok po kroku postaram się przedstawić jak wgrać plik FTP na swój serwer. Potrzebne będą nam do tego dwie rzeczy: 1. Dane dostępu do serwera FTP, 2. Program, dzięki któremu będziemy mogli się z nim połączyć. Poniżej przedstawię Tobie kilka, spośród których możesz wybrać ten, który najbardziej dla Ciebie pasuje: · FileZilla · Total Commander · WebFTP Ja będę pracował na programie FIleZilla, ale nie musisz się mną sugerować. Wybierz taki program, który jest dla Ciebie najbardziej intuicyjny. Na pewno w Internecie znajdziesz mnóstwo poradników do Total Commandera czy Web FTP. Po poprawnym zainstalowaniu programu, z linku, który znajduje się powyżej, uruchom go, a następnie wprowadź wszystkie dane do naszego połączenia. W tym celu otwórz menadżer stron. Następnie wprowadź wszystkie wymagane dane. Jeżeli wszystko wykonałeś poprawnie, to powinieneś mieć widok na dwa okna, zarówno plików na naszym komputerze, jak i tych z FTP.
  11. Jak inwestować we własną sieć serwerów? Chyba każdy początkujący właściciel sieci serwerów zadawał sobie kiedyś takie pytanie. Jak rozkręcić własną sieć serwerów? Co zrobić, aby jej nie zaszkodzić, a wręcz przeciwnie? Odpowiedzi na te oraz inne pytania oparte o ten temat znajdziesz w poniższym artykule. Zaczniemy trochę nietypowo, ponieważ od tego czym jest serwer oraz ich sieć. Serwer, to program komputerowy świadczący usługi na rzecz odpowiednich programów zazwyczaj uruchomionych na innych komputerach podłączonych do sieci komputerowej. Innymi słowy serwerem nazywa się system oprogramowania biorący udział w udostępnianiu zasobów. Sieć serwerów, to natomiast zbiór kilku lub większej ilości serwerów. Czy właściciel sieci serwerów to taka osoba, która posiada co najmniej dwa serwery na swoim koncie. Od czego zacząć? Posiadanie własnej sieci serwerów nie jest takie proste, jak na początku może się wydawać. Stworzenie oraz promocja każdego z serwerów nie jest łatwa. Osobiście osobom, które dopiero zaczynają i zagłębiają się w ten temat polecam, aby stworzyły one jeden porządny serwer od zera. Dzięki temu nabiorą one doświadczenia, co przełoży się na to, że następne serwery będą tworzone o wiele szybciej, bez marnowania cennego czasu. Na początku najlepiej jest zadać sobie pytanie, czy sieć serwerów jest nam potrzebna, czy może wystarczy nam jeden serwer, na którym po prostu będziemy grać ze znajomymi. Jak skutecznie reklamować swoją sieć serwerów i przyciągać graczy? Jeżeli zdecydujemy się już na sieć serwerów, to warto zadbać o odpowiednią reklamę. Niestety, ale w dzisiejszym świecie nie ma nic za darmo, a więc i za reklamę trzeba płacić. Wiadomo, że na samym początku nie chcemy ładować w naszą sieć serwerów zbyt wiele pieniędzy. Co w takim razie zrobić? Do wyboru masz kilka alternatyw: 1. Możesz reklamować swoje serwery na różnych forach związanych z Counter Strikiem (np. Takim jak nasze). 2. Po prostu polecaj serwery znajomym, którzy będą na nich grać, a tym samym przyciągną uwagę innych potencjalnych graczy. Niestety, ale te metody nie zwiększą popularności twojej sieci serwerów w bardzo szybkim tempie. Jeżeli chcesz, aby stało się to w krótkim czasie, to niestety, ale musisz zainwestować nie małe pieniądze w reklamę.
  12. Czym jest flaming oraz jaka jest różnica między nim, a trollingiem? Jestem przekonany, że każdy gracz Counter Strika Global Offensive, czy jakiejkolwiek innej gry multiplayer spotkał się kiedyś z flaming oraz trollingiem. Co tak naprawdę oznaczją te pojęcia? Flaming oraz Trolling. Nie chodzi tutaj o popularnie występujące w Ameryce Południowej oraz posiadające różową barwę ptaki. Flaming dla nas, czyli graczy to fachowo internetowy akt zamieszczania obelg, często wulgaryzmu lub innego obraźliwego języka na portalach społecznościowych lub właśnie w grach. Flaming bywa celowym działaniem trolla, starającego się wyprowadzić z równowagi innych użytkowników. Najczęściej flejm zaczyna się od prowokacyjnego, nie merytorycznego wpisu jednego z użytkowników, często zawierającego agresywne i złośliwe komentarze. Wszczynanie tego typu kłótni bywa rozumiane jako zachowane modne, „trendy”. Naukowcy wskazują, że flejm w internecie irytuje większość użytkowników. Jest on postrzegany jako „odchodzenie od uczciwego wyrażania sprzeciwu”. Osoby dokonujące takiego aktu potocznie nazywane są “flamerami”. Natomiast trollingiem internetowym nazywamy antyspołeczne zachowanie charakterystyczne dla forów dyskusyjnych i innych miejsc w Internecie, w których prowadzi się dyskusje. Jego celem jest wywołanie gniewu lub skupienie na sobie uwagi użytkowników sieci. Osoby uprawiające trolling nazywane są trollami. Trollowanie polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników poprzez ich ośmieszenie lub kierowane pod ich adresem wyzwisk, co z kolei, ma prowadzić do wywołania kłótni. Stosowane obecnie metody, opierają się na wysyłaniu napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów na dany temat czy też poprzez stosowanie różnego rodzaju zabiegów erystycznych. W ten sposób trolle chcą sprowokować swoją “ofiarę” do rozpoczęcia z nimi dyskusji. Jak skutecznie bronić się przed flamingiem i trollowaniem? Niestety, ale oba te zjawiska coraz częściej występują w Internecie. Nie sprawdzi się tutaj popularne przysłowie, które mówi, że “najlepszą obroną jest atak”. Najskuteczniejszą obroną przed tymi aktami jest całkowite zignorowanie wszelkich zaczepek trolla lub flamera, w momencie gdy się zorientujemy, że mamy z nimi do czynienia. Istnieje taka możliwość, że administratorzy lub moderatorzy powinni blokować możliwość publikowania wiadomości, które można uznać za trollowanie lub flamowanie i odpowiadania na nie.
  13. Jak edytować oraz jak wgrać plugin na serwer CS:GO? Zacznijmy od tego co to jest plugin. Plugin, to inaczej wtyczka, dodatkowy moduł do programu komputerowego, który rozszerza możliwości produktu wyjściowego. Skąd mam wziąć taki plugin? Jeżeli chcemy wgrać jakiś plugin na nasz serwer w grze Counter Strike Global Offensive, to najpierw musimy znaleźć ich listę oraz wybrać ten, który najbardziej nam odpowiada, jest nam najbardziej potrzebny. Aby wejść na przykładową stronę, na której znajdziemy takie pluginy musisz kliknąć tutaj. Jak zainstalować plugin na naszym serwerze? Załóżmy, że wybraliśmy już najlepszy plugin dla naszego serwera, ale kompletnie niewiemy jak zabrać się za jego instalację. Poniżej krok po kroku postaram się przedstawić, jak to zrobić. 1. Zaloguj się do swojego klienta FTP, a następnie przejdź do folderu csgo/addons/sourcemod 2. Teraz otwórz folder pliku z pluginami i po kolei przenoś pliki do odpowiednich folderów: Plik z rozszerzeniem .smx przenieś do folderu plugins. Plik z rozszerzeniem .sp przenieś do folderu scripting. Plik konfiguracyjny z rozszerzeniem .txt wrzuć do folderu configs. Tłumaczenie z końcówką phrases.txt przenieś do folderu translations. Pliki pozostałe z rozszerzeniami .so lub .dll wrzuć do folderu bin. Jeżeli wszystko poszło zgodnie z planem, to udało się nam wgrać pierwszy plik z pluginem na serwer. Jeżeli chcemy wgrać kolejne pluginy, to postępujemy dokładnie tak samo jak za pierwszym razem. Jak zacząć edytować wgraną wcześniej wtyczkę? Do edycji naszych wtyczek potrzebujemy odpowiedniego oprogramowania, dlatego na początku pobierzemy na nasz komputer program AMXx Studio. Po zainstalowaniu programu należy go odpowiednio skonfigurować, tak aby od razu można było edytować nasze pluginy. W tym celu: · Uruchom program,a następnie wejdź w opcję “Tool” a potem “Settings” (zrobisz to za pomocą klawisza F12). · Teraz naciśnij Compiler Settings w pierwszym białym polu podajemy adres do naszego pliku (amxxpc.exe - to kompilator znajduje sie w folderze tam, gdzie masz CS addons/amxmodx/scripting) · Ostatnim krokiem jest zatwierdzenie wszystkich zrobionych wcześniej operacji poprzez kliknięcie klawszia “OK”. Teraz możemy już wreszcie zacząć edytować nasz plugin. Niestety, ale pisanie przeze mnie wszystkich komend itd. Nie ma większego sensu, dlatego odsyłam tutaj. Jeżeli chcesz, aby na naszym forum pojawił się kompletny poradnik o tym jak edytować swój plugin, to daj znać w komentarzu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...