Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

[TF2] Random Round Modifiers [0.01 BETA] [5/13/2016]


owner_2019
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

[TF2] Random Round Modifier
Version: 0.01 BETA

Introduction:
This game mode is inspired by another game called Destiny where there is a game mode that has modifiers that change on different rounds.
If you don't know what i'm talking about...
Every round there will be a random modifier choosen and a random value for these modifiers will also be set.

For example, one of the modifiers is 'Backstab Damage', a random value will be set for example...0.1
This means that all backstab damage has been reduced by 90%
Another example is if the value was set to 1.5
This means that all backstab damage has been increased by 50%

This plugin has a core that does all the randomization and management. There are sub-plugins(modifiers) that place themselves into the core so that the core can choose to execute them.
Currently there are 10 modifiers, but you can write your own modifiers and add them in to the core pretty easily! If you want to write your own core check our post #2 of this thread.

This plugin should work for any map that triggers rounds.

There can only be 1 active modifier at all times!

List of modifiers:
1. Critical - Critical chance will be randomly set between 0.5-1.0.
2. Damage - All damage will be randomly set 0.3-3.0 (Normal is 1.0).
3. Explosive Headshots - All headshots will cause player to explode.
4. Backstab Damage - Damage will be randomly set between 0.01-1.5 (Normal is 1.0).
5. Heal On Hit - Player will heal by a randomly percent between 0.05-0.20.
6. Head Shot Damage - Player head shot damage will be randomly set between 0.1-2.0 (Normal is 1.0).
7. Melee Only - Players are stripped for the round to melee weapons.
8. Scary Bullets - Chance bullets will scare players will be randomly set between 0.1-1.0.
9. Sentry Damage - Sentry damage will be randomly set between 0.1-1.0.
10. Speed - Player speed will be randomly set between 0.5-2.0.
These values are percentage (0.1 = 10%, 0.01 = 1%... etc)

Dependency:
- Sourcemod 1.7+
- Metamod 1.10+
- TF2Attributes
- morecolors.inc to compile
- rrm.inc to compile

Installation:
Download RRM.7z and unpack it. Open and place addons/ folder to your /tf directory
Make sure to place rrm.smx in plugins folder and the subplugins in plugins/rrm directory

How to remove a modifier?:
Each modifier is a sub-plugin
1. Go to plugins/rrm folder
2. Find the plugin of the modifier you don't want
3. Delete it
After doing that unload/load or restart server and that modifier will be removed from the core

Commands:
sm_rrmroll - Rerolls the modifier

Convars:
Currently since this plugin is BETA, i have not written convars values for the sub-plugins and hardcoded them. If you want to change them you can edit it and change the MIN-MAX which i defined on the top of every sub-plugin file.

Version Log:
0.01 - Beta testing release

Github source: Here

Since this plugin is beta, there will be bugs. If you encounter any bugs just report it here and i will try to fix it asap.

Enjoy :wink:

Attached Files
File Type: 7z RRM.7z (69.5 KB)

Wyświetl pełny artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...