Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

Jak zrobić własną mapę do CS:GO? część 2 - dla zaawansowanych


angel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • admin

W drugiej części tego poradnika dowiesz się jak krok po kroku zrobić swoją własną mapę do Counter Strike’a Global Offensive. Poradnik ten jest skierowany tylko i wyłącznie dla osób, które znają już podstawy programu SDK. Jeżeli jesteś totalnie zielony w tym temacie, to polecam tobie, abyś przeczytał pierwszą część poradnika.  Znajdziesz ją tu: Część I.

 

Na wstępie chciałbym powiedzieć kilka słów o konstrukcji tego artykułu. Zostanie on podzielony na etapy. W każdym z nich jest opisana inna część procesu tworzenia map np. Tworzenie tekstur. Piszę tę informację dla osób, które chcą się dowiedzieć tylko jednej rzeczy np. Tak jak wspomniałem wcześniej jak stworzyć teksturę.  Myślę, że po tym krótkim wstępie możemy zaczynać.

 

Jak stworzyć tzw. “Box”, czyli puste pudełko?

 

Aby twoja mapa działała poprawnie musisz stworzyć miejsce, fundament całej mapy. Poniżej krok po kroku przedstawię tobie jak wykonać tę czynność.

1. Otwórz narzędzie “Toggle Texture Application”

2. Naciśnij na przycisk “Browse”. Otworzy to przeglądarkę tekstur, w którą możesz wpisać nazwę tekstury, która akurat ciebie interesuje np. “wood”, czyli drewno. Pamiętaj, aby wpisywać ich angielskie nazwy, tak jak to zrobiłem ja powyżej.  Aby wybrać daną teksturę, wystarczy kliknąć na nią podwójnie.

3. Następnie musisz wykonać ziemię. W tym celu wybierz narzędzie pędzla i otwórz widok z góry. Za pomocą myszki stwórz kształt jaki ciebie interesuje np. Kwadrat, a potem wciśnij klawisz enter. Twoja podłoga powinna być już gotowa.

4. Teraz zrób 4 kopie wcześniej utworzonego kształtu i ustaw je jako ściany. Pamiętaj tylko, aby miały one wysokość 128 jednostek, ponieważ jest to wartość standardowa dla praktycznie wszystkich map.

5. Aby twoja mapa nie była tylko zwykłą teksturą i aby miała właściwości fizyczne musisz przenieś kamerę 3D do ramki i wybierz narzędzie “Entity Tool”. Po zrobieniu tego powinno się wyświetlić tobie pole, za pomocą którego możesz zobaczyć, którą jednostkę gry wybrałeś. Widać, że domyślnie wybraną jednostką jest punkt “spawnu”, czyli odrodzenia terrorystów. Teraz wystarczy, że klikniesz w miejsce, gdzie chcesz, aby znajdował się ten spawn, a on automatycznie się tam ustawi.

6. Następnie, żeby mapa poprawnie działała, musisz ją skompilować. Jeśli tego nie zrobisz żadna zmiana dokonana na mapie nie zostanie przetłumaczona na wersję do gry, więc jeśli zmodyfikujesz mapę po kompilacji i otworzysz mapę w grze, nie zobaczysz żadnych zmian. W takim razie aby skompilować swoją mapę naciśnij klawisz F9, a kiedy program poprosi o zapisanie mapy po prostu kliknij “OK”, a po chwili powinna uruchomić się gra.

 

Rozbudowywanie mapy o nowe elementy:

 

Jak zauważyłeś po uruchomieniu twoja mapa jest strasznie pusta, dlatego też teraz zajmiemy się rozbudowywaniem jej, aby nie była po prostu zwykłą, pustą przestrzenią.

 

Na początku zajmiemy się światłem. Wybierz z listy narzędzi narzędzie “światło”, gdy to zrobisz ujrzysz wiele różnych rodzajów światła. Wybierz takie, które jest dla ciebie najbardziej odpowiednie. Następnie w widoku 3D możesz dodać światło, gdzie chcesz po prostu klikając. Najlepiej jest to zrobić w suficie.  Światło możesz modyfikować w różny sposób, ale to nie jest temat na ten artykuł, jeżeli chcesz, aby powstał osobny tekst na ten temat, to daj znać w komentarzu.

 

Po ustawieniu światła możemy zająć się robieniem różnych bloków, rzeczy, za którymi będziemy się np. Mogli chować lub takich, które po prostu sprawią, że nasza mapa będzie wyglądała lepiej. Tam, gdzie ustawiłeś światło możesz ustawić lampę, dzięki czemu twoja mapa będzie wyglądała bardziej realistycznie. W zależności jakiego obiektu potrzebujesz, to możesz go wyszukać. W lewym dolnym rogu powinien znajdować się filtr, w który będziesz mógł wpisać jakiego rodzaju obiektów potrzebujesz. Jeżeli np. Potrzebujesz obiektów “sufitowych” to wpisz w ten filtr “ceiling”. Dzięki temu, będziesz mógł znaleźć każdy element, który jest ci potrzebny do stworzenia twojej wymarzonej mapy.

 

Na koniec tego poradnika wspomnę tylko, żebyś był bardzo kreatywny podczas tworzenia swojej własnej mapy. Pamiętaj, że musi wyglądać ona niecodziennie, musi być piękna, jeżeli chcesz, aby ktokolwiek zwrócił na nią uwagę.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...