Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

RSS[TF2] Simple Bunnyhop (v1.3.1, 18/01/2020)


MYGO.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • RSSy
Team Fortress 2 Bunnyhop

A simple bunnyhop plugin with no bloat for Team Fortress 2.

Download on GitHub
Or check out the Source Code


Features
  • Smooth auto-bunnyhopping by holding down the jump button
  • No speed loss on a successful jump
  • Works well even with high ping
  • Allows jumping while ducked
  • Unlimited speed while bunnyhopping
  • Support for TF2-specific movement actions in mid-air (e.g. Scout's air dash, B.A.S.E. Jumper parachute, etc.)

Requirements
Installation
  1. Install SourceMod 1.10
  2. Click the "Download" button at the top of the page
  3. Download the attached release archive (typically called tf-bhop-<version>.zip)
  4. Extract the contents of the archive into your server's tf folder
  5. Run sm plugins load tf-bhop or restart your server
  6. Happy jumping!

ConVars
The plugin creates the following console variables, configurable in cfg/sourcemod/plugin.tf-bhop.cfg:
  • sv_enablebunnyhopping ( def. "1" ) - Allow player speed to exceed maximum running speed
  • sv_autobunnyhopping ( def. "1" ) - Players automatically re-jump while holding jump button
  • sv_duckbunnyhopping ( def. "1" ) - Allow jumping while ducked

Recommended Configuration
I recommend the following server configuration for a smooth experience. These are personal preference, so choose values that you are comfortable with:
Code:

sv_airaccelerate 150                // Increase acceleration when in the air
tf_parachute_maxspeed_xy 99999.9f  // Prevent speed clamping when deploying a parachute

Technical Details
Most other bunnyhop plugins will wait until a player touches the ground (aka when the client flags contain FL_ONGROUND), then manually add velocity to make them bounce back up. This makes bunnyjumping feel "laggy" and unnatural because the movement code tends to zero out your z-velocity when you hit the ground first.

The solution to this problem is to allow the player to jump again before the movement code gets the chance to set the z-velocity to 0. A few plugins do this already, but don't quite work in TF2 due to the extra movement options in mid-air the game provides (double jumps, B.A.S.E. Jumper parachutes, etc.).

With this plugin, I have managed to fix those problems, creating the smoothest bunnyjumping experience.

Additionally, there are memory patches in place to allow you to jump while ducking and to unlock the maximum speed while bunnyhopping.

Wyświetl pełny artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...