Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

RSS[L4D2] Fix Saferoom door +USE bug


MYGO.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • RSSy
Info
Sometimes, if there are several players standing in front of a safe room door, or if weapons/medkits are scattered around, pressing "E" might not work or might interact with items instead, even if you are right in front of it, which can be incredibly frustrating. This plugin fixes the issue, making doors work as intended. It should theoretically be compatible with most door-related plugins. There is a native for unscramblers or lockers if you need to allow operation only after a certain event.
CVARS
l4d2_fix_safedoor_use_distance_to_open [100] - You will be able to OPEN doors from this distance
l4d2_fix_safedoor_use_distance_to_close [115] - You will be able to CLOSE doors from this distance
l4d2_fix_safedoor_use_wait_permission_from_ot her_plugin [0] - In case you use unscrambler or door locker, wait for it (to use native)
Natives
native void FixSafedoorUseEnable();
Short video
https://youtu.be/ZyM8jIdeETM?feature=shared
Tech
The plugin places and saves three points on each door: left, center, and right. It monitors their coordinates when the door's position changes. If the player presses "E" near these points, it uses trace ray to ensure the player is looking at the door. In case of player_use triggered by the engine, some decisions are taken in the next frame to avoid conflicts with other plugins. Then, AcceptInput is used for opening/closing and sends a player_use event for other plugins. If the door has DOOR_FLAG_IGNORE_USE enabled, it also won't work.

Attached Files
File Type: sp Get Plugin or Get Source (l4d2_fix_safedoor_use.sp - 17.4 KB)
File Type: inc fix_safedoor_use.inc (534 Bytes)

Wyświetl pełny artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...