Skocz do zawartości

Nowy szablon forum

mygo.pl

Stworzyliśmy dla Was nowy wygląd forum. Z pewnością znajdziesz rzeczy, które wg Ciebie mogą zostać zmienione - wspomnij o tym w specjalnym wątku.

Czytaj więcej

Jak założyć własną sieć

serwerów CS

Zastanawiasz się nad prowadzeniem własnej sieci serwerów? Przeczytaj podstawowe informacje, na które należy zwrócić uwagę, przy takim projekcie.

Czytaj więcej

Tworzymy spis sieci

dodaj swoją

Dodaj sieć do której należysz, pozwoli to na promocję i budowę ogólnopolskiej bazy sieci CS.

Czytaj więcej

[L4D2] Tank Rock Lag Compensation


MYGO.pl
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • RSSy
This plugin provides lag compensation as well as cvars for weapon
damage & range values on tank rocks.
  • Download Links

    Source
    Compiled

  • Dependencies

    smlib

  • Lag compensation for tank rocks

    The lag compensation is done by keeping track of the position vector history
    of the tank rock(s) for each previous n frames (defined by MAX_HISTORY_FRAMES).
    When a survivor fires his weapon, the client frame is calculated by this formula:

    Command Execution Time = Current Server Time - Packet Latency - Client View Interpolation

    Once the frame number that the client is running at is known, the plugin
    draws an abstract sphere about the size of the rock at the origin vector
    of the rock at client frame time. A line-sphere intersection is then calculated
    to detect collision. At that point, the weapon damages and ranges come into play.

  • Weapon Damage

    For a given weapon damage, the damage is equal to the range at which one bullet
    will kill the rock. For example, a damage of 200 for a gun will kill a rock
    in one bullet at or below the range of 200 units. Damage is scaled based on
    distance with this formula:

    Final Damage = Damage / Distance

  • Weapon Range

    The weapon range is set to prevent all damages above a certain range. For
    example, a range of 2000 on a gun category will mean that this type of gun
    will do no damage to the rock above 2000 units.

  • Note about the reason for the custom hitbox, damage and range values

    Since other methods have been tried by other people (without success),
    I felt the best way to approach this was with an abstract hitbox that does not
    actually exist in the game. This plugin essentially buffs the survivors, so the
    balance needs to be considered and because of the way this plugin is
    implemented (hitscan) we can't just grab the vanilla gun damage values.

  • Cvars (cvar name - default value)

    Here is the list of available cvars.

    • sm_rock_print - 0
      Toggle printing of rock damage and range values.

    • sm_rock_hitbox - 1
      Toggle for rock custom hitbox. (needed for this plugin to work)

    • sm_rock_lagcomp - 1
      Toggle for lag compensation.

    • sm_rock_godframes - 1.7
      Godframe time for rock (in seconds)

    • sm_rock_hitbox_radius - 30
      Rock hitbox radius (in game units)

    • sm_rock_damage_pistol - 75
    • sm_rock_damage_magnum - 1000
    • sm_rock_damage_shotgun - 600
    • sm_rock_damage_smg - 75
    • sm_rock_damage_rifle - 200
    • sm_rock_damage_melee - 1000
    • sm_rock_damage_sniper - 10000
    • sm_rock_damage_minigun - 300

    • sm_rock_range_min_all - 1
    • sm_rock_range_max_all - 2000
    • sm_rock_range_pistol - 2000
    • sm_rock_range_magnum - 2000
    • sm_rock_range_shotgun - 1000
    • sm_rock_range_smg - 2000
    • sm_rock_range_rifle - 2000
    • sm_rock_range_melee - 200
    • sm_rock_range_sniper - 10000
    • sm_rock_range_minigun - 2000

Wyświetl pełny artykuł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...