Witam.
W tym poradniku pokażę Wam jak zainstalować serwer CS:GO na serwerze VPS lub maszynie dedykowanej opartej na systemie LINUX.
Potrzebny będzie nam do tego program: PuTTY
1. Łączymy się z naszym serwerem przez SSH na konto "root"
2. Dodajemy nowego użytkownika komendą:
adduser nazwauzytkownika
Oraz wpisujemy hasło (szyfrowanie SSH nie wyświetla znaków)
Dodatkowych informacji nie trzeba uzupełniać, przewijamy pola ENTER'em a następnie potwierdzamy literą 'T'
3. Przechodzimy teraz na konto naszego nowego usera komendą:
su nazwakontausera
4. Pobieramy narzędzie SteamCMD poleceniem:
wget http://media.steampowered.com/client/steamcmd_linux.tar.gz
5. Rozpakowujemy pobrane narzędzie poleceniem:
tar xvfz steamcmd_linux.tar.gz
6. Nadajemy uprawnienia wykonywania komendą:
chmod +x ./steamcmd.sh
7. Uruchamiamy narzędzie SteamCMD komendą:
./steamcmd.sh
8. Logujemy się na konto gościa aby pobrać oraz zainstalować serwer.
login anonymous
9. Ustawiamy katalog do którego ma pobrać się serwer komendą:
force_install_dir ./cs_go/
W naszym przypadku będzie to katalog cs_go
10. Nasz oczekiwany punkt. Rozpoczynamy instalację serwera CS:GO Wpisujemy:
app_update 740 validate
Naszym oczom powinno ukazać się takie okienko:
Idziemy zapalić fajkę, lub zaparzyć herbatę. Cała operacja będzie trwała w zależności od łącza jakieś ~30 minut. Nie rozłączajmy tym czasie połączenia.
11. Gdy wrócimy naszym oczom powinno ukazać się powiadomienie: Succes! App '740' fully installed.
12. Przechodzimy teraz do katalogu z pobranym serwerem komendą:
cd cs_go
13. URUCHOMIENIE SERWERA w zależności od trybu rozgrywki:
Klasyczny uproszczony:
./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 0 +mapgroup mg_active +map de_dust2
Klasyczny turniejowy:
./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 0 +game_mode 1 +mapgroup mg_active +map de_dust2
Wyścig zbrojeń:
./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 1 +game_mode 0 +mapgroup mg_armsrace +map ar_shoots
Demolka:
./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 1 +game_mode 1 +mapgroup mg_demolition +map de_lake
Deathmatch:
./srcds_run -game csgo -console -usercon +game_type 1 +game_mode 2 +mapgroup mg_allclassic +map de_dust
14. Powinno wyskoczyć powiadomienie że serwer uruchomił się poprawnie oraz że VAC jest aktywny.
15. Sprawdzamy komendą "status" czy serwer rzeczywiście jest uruchomiony.
16. Jak widzimy jest, lecz jest po uruchomieniu przeszedł w stan hibernacji, ponieważ był pusty. Aby temu zapobiec musimy utworzyć plik konfiguracyjny 'server.cfg' i dodać do niego polecenie zapobiegające przejściu w stan uśpienia. Wychodzimy z konsoli skrótem: CTRL + Z
17. Wpisujemy polecenie które utworzy plik oraz zawartość:
touch ./csgo/cfg/server.cfg && echo "sv_hibernate_when_empty 0" > ./csgo/cfg/server.cfg
18. Powtarzamy teraz kroki 13-15. Tym razem powinno ukazać się że serwer nie jest zahibernowany:
Na dzisiaj to tyle. Podczas następnej aktualizacji dodam jak zaktualizować serwer do nowej wersji, oraz jak połączyć się poprzez FTP.
Wszelkie sugestie, uwagi mile widziane. Mam nadzieję że docenicie moją pracę.
Poradnik wykonany w 100% przez mimi2277 dla MYGO.PL
PRAWA AUTORSKIE - ZAKAZ KOPIOWANIA NA INNE FORA BEZ ZGODY AUTORA